استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg ممکن شد!

استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg  
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مهر ۱۴۰۰

Golem برنامه‌ای برای لپ‌تاپ طراحی کرده که امکان استخراج اتریوم را به افراد می‌دهد. استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg ممکن شده ولی سود به دست آمده از این برنامه کم است. از این رو سوالات زیادی مبنی بر این که آیا استفاده از این نرم‌افزار برای استخراج اتریوم به صرفه خواهد بود یا نه؟ مطرح می‌شود. با بیتستان همراه باشید.

شبکه Golem استخراج اتریوم (Ethereum) در لپ‌تاپ‌های شخصی را با برنامه Thorg آغاز کرده ولی کسب سود از آن بسیار زمانبر است. توجه داشته باشید که برنامه Thorg پس از انتشار در پلتفرم محاسباتی غیر متمرکز (decentralized computing resources sharing platform)، پس از نصب در رایانه شخصی امکان استخراج اتریوم را برای فراهم می‌کند. البته این برنامه فعلا فقط برای ویندوز طراحی شده و هنوز مشخص نیست که دیگر سیستم عامل‌ها نیز خواهند توانست این برنامه را اجرا کنند یا نه؟!

برنامه Thorg در پس زمینه رایانه فعال می‌شود و از قدرت محاسباتی بلااستفاده رایانه شخصی برای استخراج اتریوم به روش proof-of-working، استفاده می‌کند. ولی باید به این موضوع توجه کرد که سود به دست آمده از آن به GLM که ارز بومی Golem است پرداخت می‌شود نه به اتریوم.

این سیستم در لایه دوم aggregator Polygon اجرا می‌شود و با این کار هزینه‌های بسیار بالای معاملات توکن ERC-20 را کاهش می‌دهد. برنامه Thorg با این کار “سهامی” ایجاد می‌کند که وظایف محاسبات کلی برای استخراج اتریوم  را به عهده می‌گیرند.

Piotr Janiuk، مدیر عامل Golem، اظهار داشت که برنامه Thorg برای محبوب‌تر شدن Golem طراحی شده و به کاربران خود اجازه می‌دهد درآمد غیرفعال یا غیر خطی  کسب کنند.

بر اساس گزارش CoinGecko ارز بومی Golem که GLM است، در زمان نگارش این خبر، با ترید روزانه ۱٫۵ درصد به ارزش ۰٫۴۷۵ دلار معامله می‌شود.

آیا برنامه Thorg برای هر لپ‌تاپی قابل استفاده است؟

برای استفاده از این برنامه نیاز است که سخت افزار رایانه شخص شما توان پردازشی مورد نیاز برنامه را داشته باشد، از این رو برخی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری از سوی خود توسعه دهنده برنامه اعلام شده که عبارتند از:

  • ویندوز ۱۰
  • کارت گرافیکی بالای ۶ گیگابایت

این موارد معمولا در لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیشتر یافت می‌شوند.

سود استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg چه قدر است؟

افرادی که استخراج رمزارز در خانه و یا استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg را بسیار آسان و پردرآمد می‌پندارند باید در این تفکر تجدید نظر کنند. با کارت گرافیکی ۶ گیگا بایتی و هش ریت ۲۶ مگاهش بر ثانیه و با سرعت محاسباتی متوسط ۶۰۰ وات سود محاسباتی از استخراج اتریوم در این نرم افزار، ۰/۰۶ دلار است و برای رسیدن آن به ۱ دلار یک هفته زمان نیاز دارید.

البته متغیرهای زیادی مانند سخت افزار لپ‌تاپ، رم آن، مصرف برق و هزینه برق نیز از فاکتورهای موثر در مقدار سود به دست آمده هستند که ممکن است در نتیجه به دست آمده در بالا تغییر ایجاد کنند.

البته در این محاسبات، هزینه کارت‌های گرافیکی که به دلیل تقاضای زیاد و کمبود تراشه بسیار گران قیمت شده‌اند، لحاظ نشده است.

البته اطلاعیه‌ای منتشر شده، مبنی بر این که برای استخراج اتریوم در لپ‌تاپ با برنامه Thorg حتما نیاز نیست پردازنده و کارت گرافیکی بالایی داشته باشید؛ بلکه:

«در صورت نداشتن پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته، شما همچنان می‌توانید از شبکه Golem برای محاسبات استخراج و به دست آوردن GLM استفاده کنید»

منبع خبر: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.