ناموفق بودن گاوها در افزایش قیمت بیت‌کوین: روند BTC چگونه خواهد بود؟

ناموفق بودن گاوها در افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: کاهش قیمت‌ها در بازارهای سهام ایالات متحده، هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد و به دلیل همبستگی شدید بیت‌کوین با این بازارها، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار نیز در یک روند نزولی فرو رفته و قیمت آن کاهش یافته است. تلاش گاوها برای افزایش فشار خرید و بالا بردن قیمت تا به این لحظه ناموفق بوده است. حال این سوال برای کاربران پیش آمده که آیا ناموفق بودن گاوها در افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند مقدمات کاهش قیمت را فراهم آورد؟ در ادامه به تحلیل قیمت بیت‌کوین می‌پردازیم.

ناموفق بودن گاوها در افزایش قیمت بیت کوین

بازارهای سهام ایالات متحده برای سومین هفته متوالی شاهد افت قیمت بودند. به عنوان مثال، نزدک کامپوزیت برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ برای شش روز متوالی روند نزولی داشته و سقوط کرد. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که معامله‌گران از اقدامات آتی فدرال رزرو و اثرات آن بر اقتصاد نگران هستند.

ضعف در بازارهای سهام ایالات متحده باعث شد بیت‌کوین (BTC) در ۲ سپتامبر به زیر ۲۰ هزار دلار باز گردد. طبق داده‌های CoinMarketCap، نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار در ۴ سپتامبر به کمتر از ۳۹ درصد رسیده که پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۱۸ است.

وجود روند نزولی در بازار می‌تواند موجب شود که معامله‌گران در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید دارایی‌های دیجیتال علی‌الخصوص بیت‌کوین کنند. در ادامه به تحلیل روند BTC در هفته پیش رو خواهیم پرداخت.

افزایش فشار فروش خرس‌ها برای کاهش قیمت BTC

بیت‌کوین در چند روز گذشته در محدوده‌ی بین ۱۹,۵۲۰ تا ۲۰,۵۷۶ دلار معامله می‌شد که نشان دهنده‌ی تعادل بین خریداران و فروشندگان در کوتاه مدت است. اگرچه با کاهش قیمت، گاوها نیز فشار خرید را افزایش می‌دهند، اما نتوانسته‌اند بر فشار فروش در سطوح بالاتر غلبه کنند.

افزایش فشار فروش خرس‌ها برای کاهش قیمت BTC

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۸۶۳ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) که در منطقه منفی قرار دارد، نشان می‌دهند که وضعیت بازار به نفع فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱۹,۵۲۰ دلار کاهش دهند، BTC می‌تواند به سطوح ۱۸,۹۱۰ تا ۱۸,۶۲۶ دلار نیز سقوط کند.

در این سطوح باید انتظار افزایش فشار خرید از سمت گاوها و خریداران را داشته باشید. اگر خرس‌ها به دنبال این هستند که بیت‌کوین را وارد روند نزولی جدیدی کنند، باید قیمت را تا ۱۷,۶۲۲ دلار کاهش دهند.

از سوی دیگر، خریداران باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند تا کنترل قیمت را از دست خرس‌ها خارج کنند. در این حالت، بیت‌کوین می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲,۲۷۱ دلار) نیز افزایش یابد.

افزایش فشار فروش خرس‌ها برای کاهش قیمت BTC

داده‌های موجود نشان می‌دهند که خرس‌ها در رالی‌های کوچک فشار فروش را بیشتر می‌کنند تا مانع از بهبود قیمت در میانگین متحرک نمایی شوند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱۹,۵۲۰ دلار کاهش دهند، باید منتظر شروع از روند نزولی جدید بیت‌کوین باشیم.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها رسانده و حفظ کنند، بیت‌کوین خواهد توانست تا سطح مقاومتی ۲۰,۵۷۶ دلار رشد کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.