افزونه جدید فایرفاکس رمزارزهای کاربران را دزدید!

دزدیده شدن رمزارز کاربران توسط یک افزونه جعلی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۰

به گزارش bleeping computer، تعدادی از کاربران فایرفاکس قربانی یک افزونه ساختگی شدند که به عنوان یک پسوند سخت افزاری برای رمزارز safepal شناخته می‌شد. برای اطلاع از جزئیات خبر دزدیده شدن رمزارز کاربران توسط یک افزونه جعلی با بیتستان همراه باشید.

دزدیده شدن رمزارز کاربران توسط یک افزونه جعلی در فایرفاکس

کالی، یکی از قربانیان این کلاهبرداری گفت:

من عمیقا در شوک بودم. آخرین معامله‌ام را دیدم و متوجه شدم که 4000 دلار از سرمایه من به کیف پول دیگری منتقل شده است. من نمی‌توانستم باور کنم که این یک افزونه بود که در لیست افزودنی‌های mozila firefox قرار گرفته است.

مشخص نیست چند کاربر فایرفاکس سرمایه خود را از دست داده‌اند. این افزونه از اواسط فوریه، قبل از اینکه حذف شود، عملیاتی شد. نظرات منفی برخی کاربران ناراضی از firefox می‌تواند یک علامت هشدار دهنده باشد.

کاربرانی که توسط بازیگران بد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، ادعا می‌کنند که پلیس قادر به ردیابی هکر نیست.

قربانیان احتمالی برای وارد کردن عبارات بازیابی خود فریب می‌خورند و این موضوع کار را برای هکرها بسیار راحت می‌کند. علاوه بر این، دامنه فیشینگ مرتبط با افزونه تقلبی هنوز فعال است

کلاهبرداری در صنعت کریپتو

هک و کلاهبرداری در صنعت ارزهای دیجیتال رایج است:

  • همانطور که قبلا توسط u.today گزارش شده است، bitcoin.org، اولین وب سایت بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاماتو ثبت شد، چهار روز پیش دچار نقض امنیتی شد.
  • در اوایل ماه جاری، جریان جعلی یوتیوب از رویداد سالانه اپل که بیت کوین را تبلیغ می‌کرد، قبل از تعطیل شدن به حدود 170000 بیننده رسید.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.