بازداشت مدیر اجرایی هرم رمزنگاری Finiko در تاتارستان روسیه

بازداشت مدیر اجرایی فینیکو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

نماینده عالی رتبه طرح بدنام فینیکو پونزی روسیه در تاتارستان درگیر شد. ایلگیز شکیروف، تاجر اهل کازان، به درجه نائب رئیس هرم رمزنگاری رسیدکه تصور می‌شود میلیون‌ها سرمایه‌گذار را در فدارسیون روسیه و مناطق آن فریب داده است. در ادامه خبر بازداشت مدیر اجرایی فینیکو را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بازداشت مدیر اجرایی فینکو

به نقل از روزنامه محلی، پلیس جمهوری تاتارستان روسیه، ایلگیز شکیروف، تاجر اهل پایتخت کازان را به اتهام مشارکت در سرقت متقلبانه وجوه در پرونده فینیکو بازداشت کرد. این روزنامه با استفاده از منابع ناشناس به تحقیقات می‌پردازد.

ظاهرا شکیروف 100000 نفر را به طرح پونزی جذب کرده است که یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مالی در تاریخ مدرن روسیه است و در پاداش این دستاورد خود مقام نائب رئیسی هرم ارز رمزنگاری شده را دریافت کرده است.

گزارش‌ها در مورد بازداشت مدیر اجرایی فینیکو

بر اساس گزارش اخیر CHAINANALYSIS (شرکتی که به موارد قانونی دنیای کریپتو می‌پردازد) فینکو بیش از 1.5 میلیارد دلار بیت کوین بین دسامبر 2019 و آگوست 2021 دریافت کرده است. این پول دیجیتالی در 800000 حساب جداگانه از سرمایه‌گذاران جذب شده است که وعده‌ی بازده ماهیانه 30 درصد به آن‌ها داده شده است.

این شرکت اشاره کرده است که مشخص نیست چند قربانی پشت این طرح بوده است و چه مقدار از سرمایه‌ی قربانیان صرف ادامه‌ی این پروژه شده است.

واضح است که FINKO نماینده‌ی کلاهبرداری گسترده‌ای است که علیه کاربران ارزهای رمزنگاری شده اروپای شرقی انجام شده.

تجزیه و تحلیل آدرس‌های ارسال کننده نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران طرح فینکو  از بین مردم روسی زبان در جماهیر شوروی سابق بوده است که این طرح در تابستان سقوط کرد.

روزنامه محلی در گزارش خود که روز چهارشنبه منتشر کرد، نوشت:

اکنون انتظار می‌رود که بازرسان پلیس طی 48 ساعت حکم بازداشت دائم شکیروف را صادر کنند.

کریل دورونین، تنها مدیر دیگر فینیکو که به عنوان بنیانگذار هرم و تاثیرگذار اینستاگرام شناخته می‌شد نیز دستگیر شده است. دستور بازداشت برای سه تن از همکاران دورونین نیز صادر شده است. آن‌ها به همراه رئیس خود متهم به اختلاس حداقل 3.5 میلیون دلار با همکاری افراد ناشناس هستند.

برآورد خسارت ناشی از این کلاهبرداری همواره در حال افزایش است و تا اکنون 80 نفر به طور رسمی به عنوان قربانیان این طرح شناخته شده‌اند.

این پرونده در حال بررسی است و انتظار می‌رود تعداد قربانیان شناخته شده افزایش یابد.

منبع: NEWS.BITCOIN.COM

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.