زمزمه‌هایی از موفقیت راه‌اندازی قراردادهای هوشمند در کاردانو!

زمزمه‌هایی از موفقیت راه‌اندازی قراردادهای هوشمند در کاردانو!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

 

مدت‌هاست که شبکه بلاک چینی کاردانو با به‌روزرسانی‌ها و ارتقاهای متعدد توجه فعالان این حوزه را به خود جلب می‌کند. اخیرا نیز خبری از موفقیت راه‌اندازی قراردادهای هوشمند روی این شبکه منتشر شده است.

براساس گزارشی که روز گذشته ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) منتشر شد، اولین قرارداد هوشمند بر روی تست‌نت شبکه کاردانو یعنی Alonzo، با موفقیت انجام شد. طبق اخبار منتشر شده توسط وب‌سایت خبری U.Today پیش‌بینی می‌شود که قراردادهای هوشمند تا شهریور امسال (سپتامبر) به صورت کامل روی شبکه کاردانو راه‌اندازی شوند.

 

شایان ذکر است که در حال حاضر تیم توسعه دهنده در میانه‌ی مرحله «Alonzo Blue» قرار دارند. به محض اینکه شرکا و مشترکان این شبکه بتوانند اسکریپت‌های پایه را ایجاد کنند، کاردانو برای انتقال به فاز «Alonzo White» آماده خواهد شد. 

طبق اظهار نظر Nigel Hemsley، رئیس تحویل پروژه‌های IOHK، توسعه دهندگان کاردانو باید بتوانند با موفقیت ثابت کنند که این به روز رسانی در شبکه کارانو می‌تواند فرآیند ارسال، اعتبارسنجی و اجرای معاملات درون زنجیره‌ای را به درستی انجام دهد. سپس در آن مرحله حتی کدهای بک‌اِند اپلیکیشن نیز معرفی خواهند شد.

شایان ‌ذکر است که در حال حاضر Altlabs ، Eleks ، Mlabs ، Obsidian و سایر شرکای توسعه ‌دهنده کاردانو در حال کار روی مواردی از جمله قابلیت سواپ کردن توکن‌ها، استخرهای نقدینگی و‌ استیکینگ، NFT ها و راه‌اندازی یک صرافی هستند.

در نهایت این تست‌نت با نام «Alonzo Purple» در دسترس مردم قرار گرفته و عمومی خواهد شد. این اتفاق زمانی خواهد افتاد که تمام اپراتورهای استخر استیکینگ و پیشگامان Plutus بتوانند به این شبکه بپیوندند.

برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که Plutus یک زبان برنامه‌نویسی بومی است که پس از ورژن Alonzo، برای نوشتن قراردادهای هوشمند در کاردانو استفاده خواهد شد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.