قراردادهای هوشمند امسال به کاردانو می‌آیند!

کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ فروردین ۱۴۰۰

شبکه بلاک چینی کاردانو با به روز رسانی‌هایی که پیوسته روی آن اجرا می‌شود در حال تبدیل شدن به یکی از رقبای قدر بلاک چین اتریوم است. بر اساس گزارشی که منتشر شده، سرانجام با اجرایی شدن تست‌نت Alonzo در شبکه بلاک چینی کاردانو، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را در این شبکه اجرا کنند.

چارلز هاسکینسون مدیرعامل این شبکه روز گذشته طی یک کنفرانس مجازی در Cardano360 اظهار داشت که تست‌نت Alonzo که قراردادهای هوشمند را برای بلاکچین کاردانو به ارمغان می‌آورد، احتمالا از ماه آوریل سال میلادی جاری (فروردین ۱۴۰۰) اجرا خواهد شد:

برای اولین بار همه مردم می‌توانند قراردادهای هوشمند خود را بنویسند و آنها را در شبکه کاردانو اجرا کنند.

این به روزرسانی قرار است که به صورت یک هاردفورک در بهار امسال اجرا شود. شایان ذکر است که در ابتدای امر قراردادهای هوشمند فقط به صورت آزمایشی در دسترس خواهند بود و راه اندازی کامل شبکه‌ی اصلی در ماه آگوست (مرداد ۱۴۰۰) عملی خواهد شد.

 

اضافه شدن قراردادهای هوشمند به کاردانو یک نقطه عطف مهم برای این شبکه محسوب می‌شود ، زیرا آن را به یک رقیب بزرگ برای اتریوم تبدیل خواهد کرد. از سال گذشته که امور مالی غیرمتمرکز یا (DeFi) رونق گرفت استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) نیز افزایش یافت زیرا همه آن‌ها مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند.

براساس گزارش DeFi Pulse، ارزش کل سرمایه قفل شده در دیفای در حال حاضر نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار است و پلتفرم‌هایی مانند MakerDAO ، Compound ، Aave قراردادهای هوشمند خود را بر بستر شبکه اتریوم اجرا می‌کنند. با راه اندازی این تست‌نت در کاردانو، این بازار چند میلیاردی وارد این شبکه نیز خواهد شد.

یکی از برتری‌هایی که کاردانو می‌تواند نسبت به اتریوم داشته باشد این است که هزینه‌های انتقال که در اتریوم سر به فلک می‌کشند در شبکه کاردانو بسیار کمتر خواهد بود.

کاردانو

به عنوان مثال اخیرا متوسط کارمزد تراکنش‌ها در اتریوم به بالاترین سطح خود رسید و به بحث گرانی استفاده از شبکه اتریوم دامن زد. با وجود رونق یافتن بیشتر رقبایی مانند شبکه کاردانو، با وعده اجرای قراردادهای هوشمند و هزینه معاملات کمتر، بحث گرانی اتریوم بیشتر شدت می‌گیرد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.