سازنده کاردانو شرایط جدیدی را برای قراردادهای هوشمند پیشنهاد می‌دهد

شرایط جدید قراردادهای هوشمند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل IOG اخیرا در توییتی نوشت که: اصطلاح قرارداد هوشمند در مورد کاردانو در واقع یک نامگذاری اشتباه است. در عوض وی پیشنهاد داد که مردم باید از یک نام جدید تحت عنوان “اعتبار سنج‌های برنامه پذیر” استفاده کنند. این اظهار نظر موجب واکنش‌هایی در بین رسانه‌های مختلف شد که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. همچنین شرایط جدید قراردادهای هوشمند کاردانو را هم بیان خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید.

شرایط جدید قراردادهای هوشمند

نادرستی معنایی قراردادهای هوشمند در ابتدا توسط توسعه دهنده‌ی IOG، ماتیس بنکورت (Matthias Benkort) مشخص شد. وی مدعی است که  سیستم برنامه نویسی کاردانو با رقیبان خود مثل سولانا، اتریوم و … متفاوت است، از این رو نمی توان از عنوان “قراردادهای هوشمند” برای توضیح عملکرد استفاده کرد.

وی افزود:

برخلاف سولانا، اتریوم و الگورند؛ چیزی به نام “قرارداد هوشمند” روی کاردانو وجود ندارد و در عوض اعتبارسنج‌ها قبل از استفاده به طور ضمنی توسط هش‌ها ذکر می‌شوند و پس از فعال شدن افشا می‌شوند.

همچنین بنکورت در ادامه توضیح می‌دهد که جامعه تمایل دارد قراردادهای هوشمند را با اعتبار سنج‌ها یکی کند. استفاده از اصطلاحات دیگر مانند اعتبار سنج‌های زنجیره‌ای از دیدگاه بازاریابی چالش‌برانگیز خواهد بود

عنوان “قراردادهای هوشمند” یک اصطلاح مبهم به نظر می‌رسد. ترجیح می‌دهم اصطلاح‌های مخصوص‌تری مانند اعتبارسنج زنجیره‌ای و کد خارج از زنجیر را به کار ببرم.

خبر سقوط 13 درصدی کاردانو بعد از راه‌اندازی قرارداد هوشمند alonzo را اینجا بخوانید

سقوط 13 درصدی کاردانو

کاردانو هارد فورک مورد انتظار alonzo را در 12 سپتامبر، پس راه انداختن بحث و جدل‌های زیادی روانه بازار کرد و موفق شد در عرض 24 ساعت، 100 قرارداد هوشمند را در شبکه به ثبت برساند.

کاردانو با تاخیر وارد امورمالی غیرمتمرکز شده و اتریوم در این بخش تاکنون برتری داشته است. هاسکینسون مدت‌ها است که مزیت برتر بودن در حوزه‌ی defi را نادیده گرفته.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.