چهار آلت‌ کوین که بهتر است در روزهای آتی زیر نظر داشته باشید!

آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

یک الگوی تکنیکال صعودی نشان می‌دهد که بیت کوین در حال آماده شدن است تا مجددا رکورد قیمتی خود را تاچ کند و این روند مثبت می‌تواند آلت کوین های  UNI ،THETA ،VET و LUNA را نیز به دنبال خود بکشاند. در ادامه به بررسی روند قیمتی این چهار آلت کوین در ۷ روز پیش رو می‌پردازیم.

 

تحلیل قیمت یونی سواپ (UNI)

توکن یونی سواپ بعد از این که به مدت سه روز نزدیک سطح ۲۹ دلار در نوسان بود، روز گذشته سطح مقاومت بالاتر را رد کرد. اگر گاوها بتوانند نمودار این توکن را بالای سطح قیمتی ۲۹ دلار نگه دارند، روند صعودی آن از سر گرفته می‌شود.

یونی سواپ

شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد در نتیجه ‌می‌توان گفت که فعلا گاوها بازار UNI را در دست دارند. اگر قیمت این توکن به بالای سطح ۳۳ دلار برسد تارگت‌های بعدی ۳۸ و سپس ۴۶ دلار خواهند بود.

اگر نمودار از سطح کنونی‌اش برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵/۳۱ دلار) برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد. در این صورت ممکن است قیمت یونی سواپ تا سطح ۲۲ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹/۷۸ دلار) سقوط کند.

توکن یونی

  • نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا نگذارند قیمت از مقاومت بالاسری (۳۲ دلار) دفاع فراتر رود. با این حال اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد یعنی روند صعودی است. 
  • در مقابل نیز اگر نمودار برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد این روند صعودی رخ نخواهد داد و یونی سواپ تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط خواهد کرد.

 

تحلیل قیمت تتا (THETA)

تتا در حال حاضر در یک روند صعودی قوی قرار دارد. با وجود اینکه قیمت این آلت کوین در ۷ مارس (۱۷ اسفند) کاهش یافت اما با توجه به دنباله بلند روی نمودار کندل استیک در ۸ مارس (۱۸ اسفند) می‌توان گفت که خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. در یک روند صعودی قوی اصلاح قیمت معمولاً یک تا سه روز طول می‌کشد و بعد از آن روند اصلی آغاز خواهد شد.

توکن تتا

صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک صعودی و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار این توکن را در دست دارند. اگر خریداران بتوانند نمودار را به بالای سطح ۴/۷۲ دلار برسانند، روند صعودی تتا با تارگت ۵/۳۷ دلار از سر گرفته می‌شود.

در مقابل نیز اگر قیمت از ناحیه مقاومت ۴/۵۰ الی ۴/۷۲ دلار برگردد، احتمالا تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳/۵۸ دلار) سقوط خواهد کرد. در صورتی که تتا از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشد یعنی روند بازار آن صعودی خواهد بود.

اگر خرس‌ها نمودار را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر تا سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۲/۸۲ دلار) باشیم. در این صورت می‌توان گفت روند تتا ضعیف شده و شروع روند صعودی به تاخیر خواهد افتاد.

توکن تتا

نمودار چهار ساعته نشان می‎دهد که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال بالا رفتن است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد.

  •  اگر گاوها بتوانند قیمت تتا را به بالای خط روند نزولی سوق دهند و در همان ناحیه نگه دارند، این آلت کوین می‌تواند مجددا سطح ۴/۷۲ دلار را تاچ کند و با شکستن این سطح مقاومت روند صعودی بعدی‌اش آغاز شود.
  • در مقابل نیز اگر اصلاح قیمت همچنان ادامه داشته باشد، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به عنوان سطح حمایت عمل خواهد کرد؛ در این صورت گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا نمودار تتا را به بالای خط روند نزولی برسانند. با این حال اگر نمودار به زیر این سطح حمایت برسد ممکن است قیمت تا ۳/۸۵ دلار بریزد.

تحلیل قیمت وی چین (VET)

وی چین در حال حاضر در ناحیه ۰/۰۳۴۵ تا ۰/۰۶۰۷۷۴ دلار در نوسان است. با وجود اینکه نمودار توانست به سطح مقاومت این ناحیه برسد اما فروش تریدرها باعث شد وی چین نتواند از این سطح مقاومت فراتر رود.

توکن وی چین

با این حال صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که روند این آلتکوین مثبت است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح ۰/۰۶۰۷۷۴ دلار برسانند و در همان ناحیه نگه دارند، روند صعودی بعدی وی چین ممکن است آغاز شود. اولین تارگت این روند صعودی ۰/۰۸۷۰۴۸ دلار است و با عبور از این سطح تارگت بعدی ۰/۱۰ دلار خواهد بود.

در مقابل نیز اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد، احتمالا قیمت توکن VET تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۰۴۷ دلار) سقوط خواهد کرد. در صورتی که نمودار از این سطح یک جهش داشته باشد می‌توان گفت که روند صعودی ادامه‌دار خواهد بود. از طرفی نیز شکست این سطح می‌تواند برای مدتی منجر به نوسان قیمت در یک محدوده شود.

وی چین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها تاکنون اجازه نداده‌اند قیمت وی چین سقوط کند. اگر این توکن از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت بالاتر سوق دهند.

اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای سطح  ۰/۰۶۰۷۷۴ دلار برسانند ممکن است روند صعودی بعدی آغاز شود. با این حال اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد احتمالا شاهد کاهش آن تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشیم.

 

تحلیل قیمت لونا (LUNA)

در چند روز گذشته قیمت LUNA بین سطوح ۵ تا ۸/۵۰ دلار در نوسان بوده است. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در نزدیکی ناحیه اشباع خرید قرار دارد و می‌توان گفت که روند LUNA صعودی است.

توکن لونا

گاوها در ۵ مارس (۱۵ اسفند) توانستند قیمت LUNA را به بالای این ناحیه برسانند اما قیمت مجددا کاهش یافت و به زیر سطح ۸/۵۰ دلار رسید. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالا کاهش یافته است.

با این حال اگر گاوها به تلاششان ادامه دهند و در سطوح پایین اقدام به خرید کنند، ممکن است روند صعودی بعدی آغاز شود و قیمت این توکن تا ۱۲ دلار افزایش یابد.

توکن لونا

نمودار چهار ساعته‌ی توکن لونا نشان می‌دهد که گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند.

  •  اگر نمودار LUNA از سطوح کنونی‌اش یک جهش ناگهانی داشته باشد خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به بالای ناحیه مقاومتی ۸/۵۰ الی ۹ دلار برسانند.
  • با این حال اگر خرس‌ها موفق شوند نمودار LUNA را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و در همان ناحیه نگه دارند قیمت این توکن ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد؛ در صورتی که LUNA به زیر این سطح برسد، می‌تواند وارد محدوده قیمتی ۵ الی ۶ دلار شود. از طرفی نیز اگر از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشیم، احتمالا قیمت توکن لونا برای مدتی بالای ناحیه قیمتی ۵ الی ۶ نوسان داشته باشد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.