۴ آلت‌ کوین که بهتر است در روزهای پیش‌ رو زیر نظر داشته باشید (۹ فروردین)

kaly,vet,,sol,ksmبررسی آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

به نظر می‌رسد که بیت کوین در حال آماده شدن برای رسیدن به سطح قیمتی ۶۰ هزار دلار باشد و در همین حین آلت کوین‌ های KLAY ،VET،SOL و KSM نیز در تلاشند تا وارد یک روند صعودی شوند. برای بررسی روند احتمالی این چهار رمزارز در ۷ روز آینده این مقاله را مطالعه کنید.

 

تحلیل قیمت KLAY 

رمزارز KLAY از اواسط ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) در یک روند صعودی قرار گرفت. با اینکه این آلت کوین اخیرا یک اصلاح قیمت جزئی انجام داد اما گاوها در ۲۶ مارس (۶ فروردین) با اقدام به خرید اجازه ندادند نمودار به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲/۷۶ دلار) برسد و با اقدام به خرید گسترده روند بازار آن را صعودی نگه داشتند.

قیمت KLAY

 

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت این آلت کوین را به بالای رکورد ۳/۵۰ دلاری برسانند و روند صعودی را برگردانند.

  •  اگر آنها موفق شوند قیمت KLAY می‌تواند به ۴/۸۶ دلار برسد. صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که روند KLAY صعودی است.
  • اگر نمودار KLAY  برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد و KLAY وارد یک روند نزولی خواهد شد. اولین حمایت این روند نزولی سطح ۲/۵۸ دلار است و با شکست این سطح ممکن است اصلاح قیمت عمیق‌تری پیش روی KLAY باشد.

قیمت KLAY

نمودار چهار ساعته‌ی KLAY نشان می‌دهد که شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و RSI نیز به منطقه اشباع خرید وارد شده است و این نشان می‌دهد که گاوها روند این آلت کوین را در دست دارند. در صورتی که گاوها بتوانند نمودار KLAY را به بالای مقاومت بالاسری ۳/۵۰ دلاری سوق دهند و در همان ناحیه نگه دارند، روند صعودی این رمزارز سریع‌تر می‌شود.

با این حال حتی اگر قیمت به زیر ۳/۵۰ دلار برسد اما در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک حمایت قوی پیدا کند، روند بازار همچنان صعودی خواهد بود. نمودار KLAY با یک جهش از این سطح حمایت، مجددا وارد یک روند صعودی خواهد شد.

در مقابل نیز اگر نمودار به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است شاهد کاهش قیمت تا سطح حمایتی ۲/۶۰ دلار باشیم.

 

تحلیل قیمت وی چین (VET)

وی چین (VET) در حال حاضر در یک روند صعودی قوی قرار دارد. این رمزارز در ۲۵ مارس (۵ فروردین) توانست خودش را به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۰۷۸ دلار) برگرداند که نشان می‌دهد احساسات حاکم بر بازار مثبت بوده و گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند.

قیمت VET

شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز نزدیک به منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد روند این رمزارز صعودی است. دنباله‌ی بلندی که در نمودار کندل استیک در روز ۲۷ مارس (۷ فروردین) ثبت شده نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا اجازه ندهند نمودار قیمتی از سطح مقاومت بالاسری (۰/۰۹۸ دلار) فراتر رود.

  • با این حال گاوها اجازه ندادند که خرس‌ها روند بازار را همچنان در دست داشته باشند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۰/۰۹۸ دلار برسانند، روند صعودی VET از سر گرفته خواهد شد. تارگت بعدی این روند صعودی ۰/۱۳۶ دلار است.
  • اگر نمودار قیمتی از سطح کنونی‌اش یا مقاومت بالاسری برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد. در چنین حالتی قیمت VET می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۰۵۹ دلار) کاهش یابد.

قیمت VET

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا اجازه ندهند قیمت VET از سطح ۰/۰۹۵ دلار فراتر رود و گاوها با هر ریزش قیمت تا میانگین‌های متحرک، اقدام به خرید می‌کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح  ۰/۰۹۵ دلار برسانند یک الگوی سر و شانه معکوس با تارگت ۰/۱۱۴ دلار کامل می‌شود.

در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت VET را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند و در همان ناحیه نگه دارند، ممکن است شاهد ریزش قیمت این رمزارز تا سطح ۰/۰۷۶ دلار باشیم. با شکسته شدن این سطح حمایت شاهد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر خواهیم بود.

 

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

در نمودار رمزارز سولانا اخیرا یک الگوی مثلث نزولی تشکیل شد که می‌توانست با یک شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح ۱۱/۹۰ دلار کامل شود، اما این اتفاق رخ نداد. در ۲۶ مارس (۶ فروردین) گاوها هنگام سقوط قیمت تا سطح ۱۱/۹۰ دلار، اقدام به خرید کردند و روز بعد توانستند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، در نتیجه این روند نزولی با شکست مواجه شد.

قیمت SOL

شکسته شدن یک الگوی نزولی سیگنالی از ایجاد روند صعودی است، زیرا این اتفاق خرس‌هایی را که با پیش بینی تکمیل این الگوی نزولی پوزیشن شورت گرفته بودند را به دام می‌اندازد. وقتی که این الگو به شکست می‌انجامد، خرس‌ها معمولا برای کاور پوزیشن‌های خود عجله می‌کنند و باعث یک فشار کوتاه (short squeeze) می‌شوند.

روز گذشته گاوها با ادامه‌ی خرید باعث شدند این رمزارز رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت برساند. اگر گاوها بتوانند نمودار این آلت کوین را بالای سطح ۱۸/۲۰ دلار نگه دارند، ممکن است شاهد رسیدن آن به ۲۴/۸۴ دلار باشیم.

در مقابل نیز اگر نمودار SOL از سطوح کنونی‌اش برگردد ممکن است شاهد سقوط قیمت این رمزارز تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴/۶۰ دلار) باشیم. در صورتی که نمودار از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی انجام دهد ممکن است یک روند صعودی از سر گرفته شود.

قیمت SOL

در نمودار چهار ساعته‌ی SOL یک رالی قیمتی ناگهانی از سطح ۱۲/۳۰ تا ۱۹/۲۶ دلار را مشاهده می‌کنیم؛ در نتیجه شاخص RSI وارد ناحیه اشباع خرید شد که ممکن است باعث شود این رمزارز در کوتاه مدت یک پولبک قوی انجام دهد.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت SOL را بالای سطح ۱۸/۲۰ دلار نگه دارند، می‌توان گفت که این مقاومت به یک سطح حمایت تبدیل شده و احتمالاً روند صعودی از سر گرفته خواهد شد.
  • با این حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و ممکن است قیمت SOL برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد.

 

تحلیل قیمت کوزاما (KSM)

کوزاما در حال حاضر در یک روند صعودی قوی قرار دارد. ریزش قیمت اخیری که در ۲۵ مارس (۵ فروردین) تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۱ دلار) ادامه داشت با هجوم خریداران روبه‌رو شد که از دنباله بلند نمودار هم این اتفاق قابل مشاهده است. این موضوع نشان می‌دهد که در هر ریزش قیمت میزان تقاضا افزایش می‌یابد زیرا تریدرها انتظار دارند که رالی همچنان ادامه داشته باشد.

قیمت KSM

KSM در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) رکورد قیمتی خود را ثبت کرد اما در سطوح بالاتر با مقاومت سختی روبه‌رو شد و در حال حاضر نیز بین تریدرها یک بلاتکلیفی ایجاد شده است.

اگر گاوها بتوانند نمودار KSM را به بالای سطح ۵۰۵/۳۳ دلار برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۵۸۳ دلار افزایش یابد.

از تاریخ ۱۴ ژانویه تاکنون نمودار این رمزارز به مدت طولانی زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی نمانده است. بنابراین تریدرها باید مراقب این سطح باشند زیرا اگر نمودار به زیر این سطح برسد سرعت روند صعودی کاهش خواهد یافت.

قیمت KSM

نمودار چهار ساعته‌ی KSM نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا اجازه ندهند که قیمت این آلت کوین به بالای ناحیه مقاومتی ۴۹۰ تا ۵۰۵/۳۳ دلار برسد و گاوها نیز میدان را خالی نکرده‌اند. 

  • با شکستن مقاومت ۵۰۵/۳۳ دلاری روند صعودی KSM ممکن است از سر گرفته شود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند نمودار KSM را به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسانند ممکن است قیمت آن تا ۳۷۰ دلار کاهش یابد و خریداران دوباره در این سطح اقدام به خرید خواهند کرد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.