۳ آلت کوین که بهتر است در روزهای آینده زیر نظر داشته باشید!

پیش‌بینی قیمت اتر، سولانا و متیک در ۷ روز آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ خرداد ۱۴۰۰

علی‌رغم روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم، روزهای اخیر نمای این بازار قرمز بوده و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال به نصف رسیده است. علاوه بر بیت کوین که با ریزش‌های پی‌درپی شگفتی همه را برانگیخت، اتر عملکرد ضعیف‌تری داشت و پس از رسیدن به بالای سطح ۴۰۰۰ دلار، اکنون به نزدیکی سطح قیمتی ۲۰۰۰ دلار رسیده است.

 

در این مقاله به تحلیل قیمت اتر، سولانا و متیک می‌پردازیم. شما می‌توانید با خواندن تحلیل ارائه شده توسط وب سایت کوین تلگراف و بررسی بازار یک تصمیم درست برای سرمایه‌گذاری اتخاذ کنید.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

قیمت اتر در روز شنبه ۵/۶۵٪ و در روز گذشته نیز حدود ۸/۵۸٪ کاهش یافت. برترین آلت کوین بازار در ۷ روز گذشته ۴۱/۴۴٪ ریزش داشته و حتی به سطح قیمتی ۲,۰۹۹/۵۸ دلار هم رسید. با این حال قیمت اتر امروز کمی رشد داشته و به ۲,۳۸۲ دلار رسید. با این ریزش قیمت اتریوم سطح حمایت ۲,۴۷۰ دلاری را شکست و حمایت بعدی نیز سطح ۱,۹۸۳ دلار است. 

در این روند نزولی اگر سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۲ درصدی (۱,۷۲۵ دلار) به عنوان یک سطح حمایت عمل کند، قیمت اتر می‌تواند مجددا به ۲,۰۹۹ دلار برگردد.

در زمان نوشتن این مطلب اتر با رشد ۳/۰۱ درصدی به ۲,۱۶۲/۸۷ دلار رسیده و روند گاوی که امروز شروع شد این آلتکوین را از سطح ۲,۱۰۰/۰۷ به ۲,۱۶۵/۹۶ دلار رساند.

تحلیل قیمت اتر

روند قیمتی ETH در روزهای پیش رو

برای اینکه اتریوم بتواند مقاومت ۲,۴۱۲ دلاری را بشکند باید بالای سطح ۲/۰۷۰ دلار باقی بماند و به حمایت بازار و تریدرها نیز نیاز دارد.

  •  در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد و این آلتکوین مجددا در یک روند صعودی قرار بگیرد، احتمالا قیمت آن مجددا به سطح فیبوناچی ۳۸/۲ درصدی یا ۲,۷۴۰ دلار برسد. در این روند افزایشی نیز سطح ۲,۷۴۲ دلار می‌تواند به عنوان مقاومت عمل کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار قیمت اتر از سطح ۲,۰۷۰ دلار برگردد و بیشتر ریزش کند، ممکن است تا سطح حمایت ۱,۷۵۸ دلاری و سپس فیبوناچی ۶۲ درصدی (۱,۷۲۵ دلار) سقوط کند. در این صورت برای اینکه تریدرها به فروش گسترده اقدام نکنند، باید نمودار این آلتکوین بالای سطح حمایت ۱,۴۱۶ دلاری باقی بماند. ادامه دار شدن رون نزولی اتر از سطح فیبوناچی ۶۲ درصدی می‌تواند منجر به یک روند نزولی کوتاه مدت برای این آلت کوین شود.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

قیمت سولانا در ۲۹ اردیبهشت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷ دلار) رسید اما در ۳۰ اردیبهشت از این سطح برگشت. با این حال دنباله بلندی که روی نمودار کندل استیک در روز ۳۰ اردیبهشت ثبت شده نشان می‌دهد که تریدرها در سطوح بالاتر برای کسب سود اقدام به فروش کرده‌ و خرس‌ها نیز پوزیشن‌های شورت گرفته‌اند.

قیمت سولانا

در یکم خرداد قیمت سولانا به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رسید و فشار فروش افزایش یافت. روز گذشته نیز با کاهش قیمت تا سطح حمایت ۲۱/۱۰ دلاری، تریدرها همچنان به فروش ادامه دادند.

  • در صورتی که نمودار از این سطح حمایت برگردد، قیمت SOL می‌تواند تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصدی (۳۵/۴۸ دلار) افزایش یابد. با شکستن و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، روند کوتاه مدت سولانا ممکن است به نفع گاوها تغییر کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح ۳۵/۴۸ دلار برگردد، قیمت این آلتکوین به زیر ۲۱/۱۰ دلار می‌رسد. با ادامه داشتن این روند ریزشی سولانا تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱۴/۲۹ دلار) سقوط می‌کند.

قیمت sol

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که خرس‌ها روند بازار سولانا را در دست دارند. شاخص قدرت نسبی (RSI) وارد منطقه منفی شده و این موضوع نشان می‌دهد که فشار فروش در کوتاه مدت افزایش یافته است.

  • اگر نمودار قیمت SOL از سطح ۲۱/۱۰ دلار جهش کند، گاوها تلاش می کنند تا آن را به بالای خط روند نزولی برسانند. در صورتی که موفق شوند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۳۵/۴۸ و سپس میانگین ساده ۵۰ روزه صعود کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار به خط روند نزولی برسد، احتمالا قیمت این آلت کوین تا زیر ۲۱/۱۰ دلار ریزش کند.

تحلیل قیمت متیک (MATIC)

رمزارز پالی گان پس از رسیدن به رکورد قیمتی ۲/۷۰ دلار، در ۲۸ اردیبهشت ناگهان ریزش کرد و شاهد سقوط آن تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۷۸ دلار) بودیم.

قیمت متیک

احتمالی که وجود دارد این است که گاوها تلاش کنند از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دفاع کنند. در صورتی که نمودار از این سطح جهش کند، قیمت MATIC می‌تواند تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ درصدی (۱/۵۳ دلار) افزایش یابد. با رسیدن به این سطح نیز فشار فروش در بازار متیک کاهش می‌یابد.

  • با این حال اگر قیمت MATIC به زیر سطح ۱/۵۳ دلار برسد، این آلتکوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط می‌کند. با توجه به مسطح بودن میانگین متحرک ۵۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI زیر سطح ۴۵، می‌توان گفت احتمال یک تثبیت قیمتِ کوتاه مدت وجود دارد.
  • در ادامه نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت متیک را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و قیمت این رمزارز تا سطح ۰/۶۸ دلار و سپس ۰/۵۴ دلار سقوط می‌کند.

قیمت MATIC

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که گاوها در تلاشند تا این روند نزولی را در سطح ۰/۸۰ دلار متوقف کنند. با این حال خط روند نزولی در برابر هر صعود متیک به عنوان سطح مقاومت عمل کرده و اجازه رشد بیشتر را نمی‌دهد. اگر نمودار از این سطح مقاومت برگردد، ممکن است قیمت متیک تا ۰/۶۸ دلار کاهش یابد.

با توجه به نزولی بودن شیب میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه اشباع فروش، می‌توان گرفت که فعلا خرس‌ها بازار این رمزارز را در دست دارند. اگر نمودار قیمتی از سطوح فعلی‌اش جهش داشته باشد و بتواند بالای خط روند نزولی باقی بماند، این روند ریزشی رخ نخواهد داد و قیمت متیک می‌تواند تا سطح ۱/۵۳ دلار افزایش یابد.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.