دلایل ریزش بازار رمزارزها در روز گذشته چه بود؟

دلایل ریزش بازار رمزارزها در روز گذشته چه بود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال را ناشی از چه عاملی می‌دانید؟ خرس‌ها، گاوها و یا کلا موضوع دیگری باعث این اتفاق شده است؟

با وجود این‌که قیمت بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای دیگر در روز گذشته ریزش دو رقمی داشته اما به نظر می‌رسد که برخی از کارشناسان این حوزه هنوز نسبت به روند بعدی بازار خوش‌بین هستند. در این مطلب که از وب‌سایت کوین‌تلگراف ارائه شده، به بررسی نظر کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال راجع به نوسانات اخیر بازار پرداخته‌ایم.

 

مایک نووگراتز، بنیان‌گذار شرکت Galaxy Digital دیروز طی مصاحبه‌ای با Squawk Box CNBC در این باره اظهار داشت:

مدتی طول می‌کشد تا بازار کریپتوکارنسی‌ها تثبیت شود زیرا بیتکوین همین امروز به سطح ۳۰ هزار دلار رسید. در چند روز گذشته به صورت پیاپی شما شاهد انتشار اخبار بد در این حوزه بوده‌اید، از توییت‌های ایلان ماسک گرفته تا موارد دیگر و همین موضوع باعث لیکویید شدن ما و بسیاری از تریدرهای دیگر شد. با این حال من فکر می‌کنم که روند بازار سریعا صعودی نمی‌شود و برای مدتی شاهد تثبیت آن خواهیم بود.

با وجود اینکه نووگراتز تخمین زد قیمت بیتکوین به سطح ۳۶ و یا ۳۸ هزار دلار بر می‌گردد، اما پس از آن قیمت BTC مجددا رشد کرد و به ۴۲ هزار دلار رسید. با این حال در زمان نوشتن این خبر قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۴۰ هزار دلار و نزدیکی سطح ۳۹ هزار دلار ریزش کرده است.

به احتمال زیاد عوامل زیادی منجر به نوسانات اخیر بازار رمزارز ها شده است. شرکت Genesis Global Trading در این باره گزارش داد که احتمالا فروش ناگهانی بیت کوین و در نتیجه ریزش آن را می‌توان عامل لیکویید‌ شدن تریدرها دانست. پس از آن نیز با رسیدن قیمت اتر به زیر ۲۰۰۰ دلار و بیت کوین به ۳۵۰۰۰ دلار، خریداران دست به نقد اقدام به خرید این رمزارزها کرده‌اند.

شرکت مذکور در این باره خاطرنشان کرد:

با وجود اینکه در سقوط بازار و‌ در ساعات ابتدایی روز حجم معاملات کم بود اما پس از افزایش توجه موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی شاهد ثبات بازار بودیم.

عده دیگر از فعالان حوزه از جمله Konstantin Boyko-Romanovsky مدیرعامل پلتفرم هاستینگ Allnodes و Steve Ehrlich مدیرعامل شرکت Voyager Digital، کاهش قیمت اخیر را ناشی از ترس تریدرها و فروش دارایی توسط آن‌ها پس‌ از انتشار خبر محدودیت رمزارزها در چین می‌دانند. پس از ممنوعیت معامله کریپتوکارنسی‌ها در این کشور، چین با تشکیل ۳ انجمن ریسک بازار ارزهای دیجیتال را به مردم هشدار داد و‌ بدیهی است که این موضوع باعث ترس برخی افراد تازه ‌کار شود.

 

Boyko-Romanovsky در این باره اظهار داشت:

اصلاح در بازار ارزهای دیجیتال یک پدیده رایج است و هر از چند گاهی ممکن است رخ دهد. ریزش بازار لزوما به این معنا نیست که خرس‌ها بازی را در دست گرفته‌اند و منجر به این اتفاق شده‌اند.

Ehrlich نیز معتقد است:

با اینکه ما شاهد اصلاح بازار بودیم اما این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی‌ برای تریدرها و سرمایه‌گذاران کوچک باشد تا بتوانند دارایی دیجیتال بیشتری بخرند.

 

به نظر شما روند بعدی بیت کوین و سایر بازار رمزارزها چگونه خواهد بود و این سقوط تا کجا پیش می‌رود؟

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.