خبرسازترین اتفاقات حوزه رمزارزها در ۱۰۰ روز گذشته

خبرسازترین اتفاقات حوزه رمزارزها در ۱۰۰ روز گذشته
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

آیا دوست دارید بدانید که در صد روز گذشته به صورت خلاصه چه اتفاقات مهمی در حوزه کریپتوکارنسی رخ داده است؟ شرکت تحلیل‌گر CoinMetrics گزارشی منتشر کرده که در آن لیستی ۱۰۰ تایی از مهم‌ترین اتفاقات ۱۰۰ روز اخیر حوزه کریپتوکارنسی ارائه شده است.

یکی از جالب‌ترین موضوعات، خبرساز شدن رمزارزِ محبوبِ ایلان ماسک، دوج کوین بوده است. کسی‌که صد روز پیش ۱۰۰ دلار در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده باشد، سرمایه‌اش اکنون ۲,۷۴۲ دلار ارزش دارد؛ در حالی که ارزش همین سرمایه گذاری در بیت کوین امروز فقط حدود ۱۳۰ دلار است. در واقع رشد سود در دوج کوین نسبت به سرمایه‌گذاری در بیتکوین (همان میزان پول امروزه ۱۳۵ دلار ارزش دارد)، اتر (۱۸۶ دلار) و یونی‌سواپ (۴۰۱ دلار) عملکرد بهتری داشته است.

سرمایه گذاری در دوج کوین

 

  • اتفاق مهم دیگر افزایش هش‌ریت استخراج اتر است که در سال جاری ۴/۵ برابرِِ بیت کوین افزایش یافته است. 
  • همچنین در این گزارش آمده که حجم معاملات در صد روز گذشته برای بیت کوین ۱۴/۵ میلیارد دلار، اتر ۶/۱ میلیارد دلار، ریپل ۲/۴ میلیارد دلار و دوج کوین نیز ۲/۳ میلیارد دلار بوده است.
  • در رابطه با آدرس‌هایی که اخیراً فعال شده نیز به نظر می‌رسد شبکه‌های قدیمی هنوز در این زمینه محبوب‌ترین هستد؛ در صد روز گذشته شبکه بلاک چین اتریوم ۶۱۱,۰۰۰ آدرس فعال روزانه و کیف پول‌های فعال بیت کوین نیز ۱/۱۲ میلیون بوده است. بیت کوین در روز ۱۴ آوریل با ثبت ۱/۳۶ میلیون کیف پول رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در این بازه زمانی تعداد آدرس‌های فعال در پروتکل‌های محبوب دیفای مانند Uniswap ،Aave ،Compound ،MakerDAO و Synthetix به صورت کلی ۱/۴ میلیون آدرس بوده در حالی که این عدد برای شبکه لایت کوین ۲۴/۴ میلیون کیف پول فعال بوده است.

  • نکته دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده افزایش فی در شبکه اتریوم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است. از کل ۳/۱۷ میلیارد دلار هزینه فی در شبکه اتریوم از زمان پیدایش این شبکه تاکنون، حدود ۲/۳ میلیارد دلار مربوط به ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بوده است‌ (یعنی تنها ۴ ماه). در حالی که شبکه بلاک چینی بیت کوین در کل طول عمر شبکه تقریبا ۲ میلیارد دلار هزینه فی داشته است. متوسط ​​هزینه فی معاملات بیت کوین در صد روز گذشته ۲۰/۶۸  دلار بوده، در حالی که برای معاملات اتریوم در همین بازه زمانی ۱۶/۶۸ دلار بوده است.
  • از طرفی نیز با وجود انتقال قریب الوقوع مکانیزم اجماع شبکه اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS)، هش‌ریت شبکه اتریوم از ابتدای سال تاکنون با سرعتی ۴/۵ برابر هش ریت بیت کوین افزایش یافته است؛ در این بازه زمانی هش پاور شبکه اتریوم ۸۹٪ و شبکه بیتکوین نیز ۲۰٪ رشد داشته است.
  • در این گزارش همچنین به محبوبیت روزافزون استیبل کوین‌ها اشاره شده است. عرضه تتر در شبکه اتریوم در سال جاری از ۱۳/۵ میلیارد به ۲۴/۴ میلیارد افزایش یافت‌‌‌‌؛ تتر USDT در شبکه ترون نیز در این بازه زمانی از ۶/۸ میلیارد به ۲۶ میلیارد رسیده و از تتر شبکه اتریوم پیشی گرفته است. علاوه بر اتر، عرضه رمزارز پایدار USDC با رشد ۲۳۴ درصدی از ابتدای سال تاکنون از ۴/۱ میلیارد به ۱۳/۷ میلیارد رسیده و استیبل کوین دای (DAI) نیز با ۱۹۲٪ رشد در عرضه، از ۱/۲ میلیارد به ۳/۵ میلیارد رسیده است.

CoinMetrics درباره رشد رمزارزهای پایدار خاطرنشان کرد که حدود ۲/۵ سال طول کشید تا موجودی استیبل کوین ها از ۱ میلیارد به ۱۰ میلیارد برسد و کمتر از یک سال نیز زمان برد تا از ۱۰ میلیارد به بیش از ۷۵ میلیارد برسد:

رشد عرضه استیبل کوین‌ها با سرعتی پیش می‌رود که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ از ۱۰۰ میلیارد هم می‌گذرد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.