رشد بازارهای سهام آمریکا چه تاثیری بر قیمت بیت‌کوین دارد؟ تحلیل روند BTC در هفته پیش رو

رشد بازارهای سهام آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: بازارهای سهام ایالات متحده هفته گذشته شاهد بازگشت خوبی بودند و توانستند رشد بالایی هم ثبت کنند. به عنوان مثال شاخص نزدک مرکب ۷/۵ درصد، S&P حدود ۶/۵ درصد و شاخص Dow Jones نیز ۵/۴ درصد رشد کردند. حال به سبب همبستگی که بین قیمت بیت‌کوین و این شاخص‌های صنعتی وجود دارد، می‌توان انتظار رشد بیت‌کوین را در هفته پیش رو داشت؟ در ادامه به رشد بازارهای سهام آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین خواهیم پرداخت.

با ادامه‌ی همبستگی تنگاتنگ بیت‌کوین با بازار سهام آمریکا، بازار کریپتو نیز در تلاش است تا مانند بازار سهام بهبود پیدا کند و دوباره روند صعودی در پیش بگیرد. بیت‌کوین و برخی دیگر از آلت‌کوین‌ها موفق شدند در هفته‌ای که گذشت، رشد نسبتا خوبی داشته باشند.

رشد بازارهای سهام آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین

این امر نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از کاهش شدید قیمت برای ذخیره ارزهای دیجیتال نهایت استفاده را می‌برند. داده‌های Glassnode نشان می‌دهد، تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک بیت‌کوین دارند، بین ۱۵ ژوئن تا ۲۵ ژوئن ۸۷۳ مورد افزایش یافته است.

اما آیا رشد بازارهای سهام می‌تواند موجب شود که بیت‌کوین نیز در هفته پیش رو روند صعودی داشته باشد؟

تلاش خرس‌ها برای جلوگیری از رشد بیت کوین

همانطور که از سایه بلند کندل ۲۶ ژوئن می‌توان مشاهده کرد، بیت‌کوین با مقاومت سخت ۲۲ هزار دلار دست و پنجه نرم می‌کند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها قصد ترک بازار را ندارند و همچنان در حال بیشتر کردن فشار فروش هستند.

رشد بازارهای سهام آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین

فروشندگان تلاش می‌کنند تا قیمت را به سمت حمایت حیاتی ۲۰ هزار دلار برسانند. ۲۰ هزار دلار سطح بسیار مهم و حیاتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود، چرا که بالاتر رفتن قیمت از این سطح، بیانگر تلاش گاوها جهت افزایش قیمت است.

اگر گاوها موفق شوند که قیمت را به سطوح بالاتر از سطح ۲۰ هزار دلار برسانند، می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز (۲۳,۱۵۵ دلار) نیز بالا رود. اگر این اتفاق بیفتند، می‌توان امیدوار شد که تغییر روند آغاز شده و این ارز دیجیتال تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روز (۲۷,۴۲۴ دلار) رشد خواهد کرد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل را در دست دارند. در این صورت، خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت BTC را تا سطح حیاتی ۱۷,۶۲۲ دلار کاهش دهند.

رشد بازارهای سهام آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین

ناموفق بودن گاوها در رساندن قیمت بیت‌کوین به سطح ۲۳,۰۲۴ دلار نشان دهنده کمبود تقاضا در سطح بالاتر است. میانگین متحرک‌ها صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد و نشانگر حرکت در یک محدوده‌ی مشخص است.

گاوها تلاش خواهند تا قیمت را به ۲۳,۰۲۴ دلار برسانند. در صورت عبور از این سطح، می‌توان امیدوار بود که بیت‌کوین تا ۲۴,۶۳۹ دلار نیز افزایش پیدا کند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.