کیف پول‌های مبتنی بر شبکه الگوراند هک شد

هک کیف پول های مبتنی بر شبکه الگوراند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

بیتستان: کیف پول‌های مبتنی بر الگوراند در هفته‌های اخیر با نقض‌های امنیتی روبه‌رو شده‌اند و MyAlgo و Algodex هر دو هک شدند. پس از هک کیف پول های مبتنی بر شبکه الگوراند، این شبکه اعلام کرد که مشکلی برای دارایی‌های از دست رفته کاربران ایجاد نخواهد شد.

هک کیف پول های مبتنی بر شبکه الگوراند

نقض‌های امنیتی الگوراند در هفته‌های اخیر برای کاربران این شبکه شدیدا مشکل‌ساز شده است. مشکل بزرگتر زمانی رخ داد که MyAlgo و Algodex هک شدند.

کیف پول MyAlgo از کاربران خواست پس از نقض امنیتی الگوراند در ماه فوریه که منجر به ضرر ۹/۲ میلیون دلاری شد، دارایی‌هایشان را برداشته یا وجوه خود را دوباره رمزگذاری کنند.

هفته گذشته، حملات سایبری هدفمند علیه تعدادی از حساب‌های کاربری معروف MyAlgo صورت گرفت. دلیل اصلی این امر نیز نقض امنیتی شبکه اصلی بود. ارائه دهنده این کیف پول، کاربران را تشویق کرد تا اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای محافظت از دارایی‌های خود انجام دهند.

در همین حین، Algodex اعلام کرد که هکری در ۵ مارس به کیف پول شرکت نفوذ کرد، مورد مشابهی نیز در اکوسیستم Algorand اتفاق افتاده بود. به دلایل امنیتی Algodex سریعا بخش عمده‌ای از USD Coin (USDC) و توکن‌های Algodex (ALGX) خود را به کیف پول امن منتقل کرد.

صرافی تایید کرد که ۲۵ هزار دلار توکن ALGX که برای پاداش نقدینگی در نظر گرفته شده بود، به طور کامل جایگزین مبالغ هک شده خواهد شد. مجموع ضرر ناشی از سرقت کمتر از ۵۵ هزار دلار است و کاربران Algodex و ALGX تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

جان وود، مدیر ارشد فناوری Algorand تأیید کرد که حدود ۲۵ حساب MyAlgo هک شده و این نتیجه یک مشکل اساسی در پروتکل Algorand یا SDK نیست. این بنیاد مسئولیت توسعه و مدیریت اکوسیستم الگوراند را بر عهده دارد که هدف آن ایجاد یک پلتفرم امن و غیرمتمرکز برای دارایی‌ها و برنامه‌های دیجیتال است.

Algorand از یک الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند، به گونه‌ای طراحی شده که انرژی کارآمد و ایمن در برابر حملات داشته باشد. این پروتکل توسط طیف وسیعی از پروژه‌ها و شرکت‌ها در فضای بلاک‌چین، از جمله Circle، صادرکننده استیبل کوین USDC پذیرفته شده است.

بنیاد الگوراند با همکاری شرکت‌های امنیتی پیشرو و شرکت‌های حسابرسی، روی افزایش امنیت پروتکل و اکوسیستم خود کار می‌کند. این بنیاد همچنین کمک‌های مالی و پشتیبانی را به توسعه دهندگان و پروژه‌هایی که بر امنیت و مقیاس پذیری متمرکزند، ارائه می‌دهد.

منبع: blockchain

الگوراند
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.