حسن روحانی: استخراج رمزارز باید تا پایان شهریور ممنوع شود!

حسن روحانی: استخراج رمزارز باید تا پایان شهریور ممنوع شود!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ خرداد ۱۴۰۰

در چند دهه اخیر تابستان‌های بدون برق در کشور ما به یکی از معضلات مردم تبدیل شده است، اما تفاوتی که بین خاموشی‌های سال‌های قبل و قطعی برق در روزهای اخیر وجود دارد این است که در حال حاضر، قطعی برق به گردن استخراج‌کنندگان رمزارز افتاده است. 

در همین راستا نیز رئیس جمهور کشورمان، حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار داشت:

استخراج رمز‌ارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود؛ بنابراین از امروز فعالیتِ هر کس به استخراج رمزارز بپردازد (حتی ماینرهایی که مجوز داشتند) تا پایان شهریور غیر مجاز است.

وی در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد ماینرهایی که مجوز استخراج رمزارز دارند، حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند اما مصرف برق آن‌هایی که مجوز ندارند خیلی بیشتر بوده و چیزی حدود ۲۰۰۰ مگاوات است.

 

در ویدئوی زیر می‌توانید بخشی از سخن‌رانی رییس جمهور حسن روحانی را مشاهده کنید.

 

پیش از این نیز مصطفی رجبی مشهدی (سخن‌گوی صنعت برق) درباره جداول زمانی قطعی برق اظهار داشت:

امسال به دلیل افزایش گرما و همچنین استفاده غیرمجاز برق برای تولید رمزارزها مصرف قابل ملاحظه ای داشته‌ایم که باعث ناترازی تولید مصرف برق شده است. به همین جهت اجرای طرح‌های مدیریت مصرف از امروز آغاز شده است و همچنین فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز را در دوره‌ای چند ماهه متوقف کرده‌ایم. این کمک می‌کند به این که ناترازی کمتر شود و امکان مصرف برق برای سایر مشترکان فراهم شود. قطعا در صورتی که نیاز به خاموشی و محدودیت در زمینه برق باشد، شرکت‌های توزیع نیروی برق هر استان از طریق سامانه برق من، اطلاع رسانی خواهند کرد.

ذکر این نکته ضروری است که اگرچه این روزها اکثر مردم رمزارزها را یکی از عوامل اصلی قطعی برق می‌دانند اما بیشترین مشکل کشور در حال حاضر، مربوط به خشکسالی و  کمبود تولید نیروگاه برق آبی است. 

به نظر شما استخراج رمزارز چقدر در قطعی‌های متعدد برق تاثیرگذار است؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.