بیش از 18 میلیون آدرس جدید به آدرس‌های اتریوم از سال ۲۰۲۱ اضافه شده است

افزایش شدید آدرس های اتریوم از سال ۲۰۲۱
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

با توجه به داده‌های جدید، تعداد آدرس‌های اتریوم از سال ۲۰۲۱ شدیدا افزایش یافته است. اما با وجود افزایش شدید آدرس های اتریوم از سال ۲۰۲۱ حجم تراکنش‌ها و تعداد نهنگ‌های زنجیره‌ای این شبکه کاهش یافته. برای اطلاع از جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

افزایش شدید آدرس های اتریوم از سال ۲۰۲۱

با توجه به داده‌های جدید، ۱۸/۳۶ میلیون آدرس جدید  از سال ۲۰۲۱ به شبکه اتریوم اضافه شده. بر این اساس، نرخ رشد آدرس‌های جدید در یک ماه حدودا ۱/۵۳ میلیون بوده است.

در ۱۵ فوریه شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین Into Theblock، داده‌های جدیدی را در مورد اتریوم در توییتر به اشتراک گذاشت. با توجه به این توییت، اتریوم در سال ۲۰۲۱ دو بار به بالاترین سطح قیمت خود رسیده که این افزایش قیمت ارتباطی با نرخ رشد آدرس‌های جدید نداشت. از اکتبر حدود ۱۰ میلیون آدرس جدید به اتریوم اضافه شده است.

افزایش شدید آدرس های اتریوم از سال ۲۰۲۱

با توجه به داده‌ها، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم کاهش یافته است. به طور کلی، آدرس‌های فعال تنها ۱/۰۵ درصد از تمامی آدرس‌های سال ۲۰۲۱ بودند که این مقدار در ۲۵ آوریل به ۱/۶۶ درصد رسید، اما در ۱۵ فوریه ۰/۸۶ درصد کاهش یافت.

بر این اساس، تعداد نهنگ‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ اتریوم داشتند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ شروع به کاهش کرد. با توجه به گزارشات ارائه شده در ۱۳ فوریه توسط Glassnode، در این روز کیف پول‌های نهنگ‌ها به کمترین میزان خود در ۴ سال اخیر رسید.

با توجه به داده‌های Ycharts (جمع‌آوری کننده آمار اتریوم) میانگین روزانه تراکنش‌ها از اواسط دسامبر در ۱/۲ میلیون تراکنش ثابت باقی مانده است. هزینه‌های بالای کارمزد، جایگرین‌های ارزان‌تر و اغلب سریع‌تر و همچنین راه‌حل‌های لایه دو اتریوم ممکن است از عوامل تاثیرگذار باشند.

پس از افزایش شدید استفاده از شبکه در ماه مه گذشته، زنجیره جانبی Polygon  به طور میانگین بیش از دو برابر حجم تراکنش روزانه‌ی بیشتری از اتریوم داشته است. در حال حاضر polygon روزانه ۳ میلیون تراکنش دارد.

افزایش شدید آدرس های اتریوم

همچنین اتریوم از نظر ارزش کل قفل شده اولین پلتفرم در اکوسیستم قراردادهای هوشمند است. براساس داده‌های پلتفرم DeFi Liama، ارزش کل قفل شده اتریوم حدود ۱۲۴,۲۴ میلیارد دلار است.

منبع خبر: Cointelegraph

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.