دولت هند تقریباً تمام ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند

دولت هند تقریباً تمام ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آذر ۱۴۰۰

هند یکی از کشورهایی است که سرمایه‌گذاران زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال دارد. دولتمردان این کشور که در حال تصویب قوانینی برای ارزهای دیجیتال بودند، در اقدامی دور از انتظار، لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال را تحویل مجلس دادند. با تصویب این لایحه، احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند بسیار افزایش خواهد یافت. با بیتستان همراه باشید.

طبق لایحه‌ای که برای جلسه زمستانی پارلمان در نظر گرفته شده، دولت هند در مسیر اعمال ممنوعیت (تقریباً) تمام ارزهای رمزنگاری شده خصوصی مانند بیت‌کوین و اتریوم است.

طبق دستور کار لایحه، استثناهای خاصی نیز به منظور ارتقای این فناوری (بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال) وجود دارد:

این لایحه یک تسهیل کننده چارچوب‌ها برای ایجاد ارز دیجیتال رسمی توسط بانک مرکزی هند خواهد بود. همچنین لایحه مذکور به دنبال ممنوعیت همه ارزهای دیجیتال خصوصی در هند است، با این حال، استثنائات خاصی را برای ترویج فناوری ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن قائل می‌شود.

لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند

هند ممکن است ارزهای دیجیتال فاقد تاییدیه دولت را ممنوع کند

برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

نقش ممنوعیت ارزهای دیجیتال در مسیر ایجاد CBDC هند:

این ممنوعیت زمینه را برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور (CBDC) فراهم می‌کند که در این لایحه نیز به آن اشاره شده است. انتظار می‌رود اولین نسخه ارز دیجیتال ملی در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

این خبر برای کسانی که به دنبال تحولات قانونی در هند برای دارایی‌های دیجیتال هستند، تعجب آور نیست. همانطور که در خبرهای قبل گزارش داده بودیم، یک منبع دولتی هفته گذشته به رویترز گفته که دولت تمام ارزهای دیجیتالی را که فاقد تاییدیه هستند، ممنوع خواهد کرد.

تنها زمانی که یک ارز توسط دولت تایید شده باشد، می توان آن را معامله کرد. در غیر این صورت نگهداری یا معامله آن ممکن است با جریمه همراه شود.

با این حال، اوایل نوامبر امسال بود که اکونومیک تایمز (Economic Times) گزارش داد: رمزارزها در هند فقط به عنوان وسیله پرداخت ممنوع خواهند شد.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.