‍۱۶ درصد از مارکت‌کپ واقعی بیت کوین در اختیار موسسات است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ دی ۱۳۹۹

بیت کوین هفته گذشته پس از رسیدن به سطح قیمتی ۲۸,۰۰۰ دلار، سال میلادی را با قیمت بالایی به پایان رساند. براساس گزارش وب‌سایت CoinMarketCap، این روند قدرتمند در بیت کوین همچنان ادامه دارد و این رمزارز در زمان نوشتن خبر دارای ۲۹,۱۶۱/۴۵ دلار ارزش است.

بیت کوین

شایان ذکر است که این روند صعودی در بیت کوین را می‌توان به عواملی نظیر روآوردن سرمایه‌گذاران بزرگ موسسه‌ای به این رمزارز و چاپ بی‌رویه پول نسبت داد. کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل شرکت CryptoQuant.com، در توییتر خود پستی منتشر کرد و اظهار داشت که چگونه سرمایه‌گذاران نهادی منجر به رخ دادن چنین روندی در بیت کوین شده‌اند:

در حال حاضر ۱۶٪ از ارزش بازار واقعی بیتکوین متعلق به سرمایه‌گذاران نهادی است. مارکت کپ واقعی این رمزارز اکنون ۱۸۶ میلیارد دلار است که از این مقیاس، ۱۹ میلیارد دلار متعلق به Grayscale و ۳۰ میلیارد دلار نیز متعلق به سایر موسسات است.

ارزش بازار واقعی بیت کوین در واقع معیاری است که با ارزیابی دقیق قیمت، در آخرین انتقالِ روی شبکه محاسبه می‌شود. بنابراین در این سنجش بیت کوین‌هایی که در شبکه جابه‌جا نشده‌اند و یا غیرقابل دسترس هستند در نظر گرفته نمی‌شود. این مقیاس با ارزش بازار استاندارد که کلیه‌ی کوین‌های موجود را در نظر می‌گیرد، متفاوت است.

 

حمایت سرمایه‌گذاران موسسه‌ای منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است!

این‌که موسسات حجم زیادی از مارکت‌کپ واقعی بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهند چندان تعجب‌آور نیست زیرا اخیرا موسسات یکی پس از دیگری در حال سرمایه‌گذاری و رو آوردن به این رمزارز هستند. در این بین می‌توان به شرکت بزرگMicroStrategy اشاره کرد که اخیرا ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریده است.

در ادامه می‌توان به شرکت بزرگ مدیریت دارایی دیجیتال، Grayscale اشاره کرد که مشخص شده از ۱۹ میلیارد دلار دارایی این شرکت، ۱۶/۳ میلیارد دلار متعلق به بیتکوین است.

انتظار می‌رود که پس از امضای بسته‌ی حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا، توسط دونالد ترامپ، قیمت بیتکوین در یک رالی دیگر قرار بگیرد. از طرفی نیز ممکن است که احساس فومو در سرمایه‌گذاران موسسه‌ای، آنها را بیشتر به سرمایه‌گذاری در بیتکوین ترغیب کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.