بیت‌‌ کوین در چنگال خرس‌ ها اسیر شده؟

بیت کوین در چنگال خرس ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

بیت‌ کوین در یک هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. این ارز رمزنگاری شده با توجه به رفتار خریداران و فروشندگان در موقعیت سختی قرار گرفته است. بیت کوین در حال حاضر کمتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران نهادی نیز در این موقعیت ساکت نشسته‌اند. 

نهنگ‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری در حال حاضر می‌توانند بیشترین نقش را در بالا بردن قیمت بیت کوین ایفا کنند. به عقیده تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال، اکنون سرمایه گذاران نهادی تعیین می‌کنند که بازار بیت کوین خرسی شود یا ایجاد با یک موج افزایشی و شروع روند صعودی بازار این ارز رمزنگاری شده را گاوی کنند.

در صورتی که سرمایه‌گذاران نهادی از فروشندگان بیت کوین جلو بزنند،‌ فشار فروش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و قیمت اولین ارز رمزنگاری شده تغییرات مثبتی خواهد داشت.

 قیمت رمزارزها

براساس شاخص‌های فاندامنتال، قیمت بیت‌ کوین به نقطه عطف تازه‌ای رسیده است. ماینرها در روز شنبه ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) توانسته‌اند ۷۰۰ هزارمین بلوک را تولید کنند. وقتی بیتکوین نزدیک به ۸۰۰۰ دلار معامله می‌شد یعنی در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، ماینرها بلوک ۶۰۰ هزارم را تولید کرده بودند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

 

قیمت بیت کوین در روز جمعه ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود نزدیک شده بود. با اینکه قیمت این رمزارز در آن روز کاهش یافته بود، خرس‌ها نتوانستند ورق را به نفع خود بازگردانند و سبب ریزش بیشتر قیمت بیت کوین شوند. در نتیجه،‌ گاوها برای افزایش قیمت تلاش کرده و بیتکوین با قیمتی بیشتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله شد.

افزایش قیمت بیتکوین در روزهای اخیر سبب شد برخی تحلیلگران رشد سریع قیمت این ارز رمزنگاری شده را پیش‌بینی کنند. در صورتی که قیمت بیت‌ کوین به ۴۷۳۹۹ دلار می‌رسید، احتمال رشد قیمت در آن وجود داشت. با این حال، بیتکوین همچنان در کانال ۴۴ هزار دلار معامله می‌شود. 

اگر قیمت اولین رمزارز بازار به کانال ۴۷ هزار دلار رسید،‌ ممکن است قیمت به ۵۰,۵۰۰ دلار و سپس ۵۲,۹۲۰ دلار برسد. در صورتی که قیمت افزایش یابد و خرس‌ها نتوانند با گاوها مقابله کنند،‌ احتمال رشد قیمت تا ۶۰,۰۰۰ دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد و خرس‌ها قیمت اولین رمزارز بازار را کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه کنند، احتمالا قیمت به ۴۲۴۵۱ دلار خواهد رسید. 

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت بیتکوین در حال کاهش است و به نظر می‌رسد در کوتاه مدت قیمت اولین رمزارز بازار سیر نزولی خود را حفظ می‌کند.

وقتی قیمت به ۴۷۵۵۰ دلار برسد، دو سناریو افزایشی و کاهشی پیش‌بینی می‌شود. براساس سناریو افزایشی قیمت به ۵۰۵۰۰ دلار می‌رسد و در صورتی که سناریو کاهشی اتفاق بیفتد، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیتکوین به ۴۴,۰۰۰ دلار و سپس ۴۲,۴۵۱ دلار خواهد رسید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.