بیت کوین به سطح حمایتی خود سقوط می‌کند؟

تحلیل بیت‌کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰


بیت کوین در روزهای اخیر سیری صعودی داشته و قیمت آن پس از ۲۰ روز از ۴۰ هزار دلار گذشت. اولین رمزارز بازار بعد از رسیدن به قیمت ۴۱,۲۵۰ دلار و شکست مقاومت‌ها، بار دیگر در مسیر نزولی قرار گرفت.

تحلیل‌گران حوزه رمزارزها با توجه به تلاقی فیبوناچی و قطر سطوح حمایتی، پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال ریزش دوباره قیمت بیت‌کوین وجود دارد.

سقوط پس از صعود

بیت کوین روز ۲۵ خرداد با قیمت ۴۱,۳۳۰ دلار معامله شد و پس از آن، سیری نزولی را در پیش گرفت. اصلاح قیمت بعد از شکست مقاومت‌ها،‌ امری طبیعی است. با این همه، به نظر می‌رسید که میزان فروش بیت‌کوین افزایش یافته و خریداران برای بالا بردن قیمت این رمزارز راه سختی را در پیش دارند.

اگرچه سقوط بیت کوین پس از صعود،‌ برخی از سرمایه‌گذاران رمزارزی را نگران‌ کرده، عده‌ای از تحلیل‌گران بر این باورند که بیت کوین همچنان پتانسیل افزایش قیمت را دارد.

 

براساس شاخص‌های تکنیکال، بازار بیت‌کوین همچنان گاوی است.

 

طبق میانگین متحرک همگرا – واگرا (MACD)،‌ قیمت بیت کوین به زودی افزایش خواهد یافت. در صورتی که قیمت بیت‌کوین از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه  بیشتر باشد و شاخص مقاومت نسبی نیز افزایش یابد،‌ احتمال رشد قیمت وجود دارد.

در صورت شکست مقاومت‌ها،‌پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌ کوین به ۴۴,۷۵۵ دلار برسد.

BTC Daily movement

بیت‌کوین در حال تلاش برای یافتن سطوح حمایتی جدید است

 

براساس نمودار شش ساعته قیمت بیت‌کوین،‌این رمزارز با توجه به رفتار سرمایه‌گذاران مسیری نزولی را طی کرده است. با اینکه کاهش قیمت بیت‌ کوین بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد را نسبت به سرمایه‌گذاری در اولین رمزارز بازار مردد کرده،‌ نمودارها حاکی از آن هستند که کاهش‌های مقطعی به افزایش قیمت بیت‌کوین کمک می‌کنند.

Resistance re-test

نمودار ۲ ساعته قیمت بیت‌کوین نیز مانند نمودار ۶ ساعته قیمت این رمزارز نشان‌دهنده بازار گاوی است. با وجود آن‌که نشانه‌های بسیاری برای افزایش قیمت بیت‌کوین و بازگشت به مسیر صعودی وجود دارد،‌ اما این نشانه‌ها نتوانسته‌اند روند معکوس قیمت را توجیه کنند.

BTC short-term

شمارش موج سقوط بیت‌کوین

با شمارش موج‌های افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱،‌ تحلیل‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که در حال حاضر موج چهارم سقوط قیمت نخستین رمزارز بازار شروع شده است.

پس از اتمام موج چهارم سقوط قیمت، پیش‌بینی می‌شود این رمزارز در مسیر صعودی قرار بگیرد. در این شرایط،‌ احتمال صعود قیمت بیت‌کوین به ۴۴ هزار دلار و سپس ۴۷ هزار دلار وجود دارد.

Alternate count

اگر بیت‌کوین از موج چهارم کاهش قیمت سربلند بیرون نیاید،‌ قیمت آن کاهش یافته و احتمال سقوط آن به کانال ۳۳ هزار دلاری وجود دارد.

بیت‌کوین امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه، صعود و نزول بسیاری را تجربه کرده است. در  حال حاضر (زمان نگارش این تحلیل)، قیمت بیت‌کوین ۳۷,۸۱۵ دلار است.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.