بیت‌ کوین در بالاترین سطح حمایتی ماند

تحلیل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین پس از سقوط شدید در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) و رسیدن به سطح قیمتی ۴۲۰۰۰ دلار با افزایش قیمت همراه بود. هر چند قیمت این رمزارز افزایش یافت و به ۵۰ هزار دلار نزدیک شد، اما نتوانست از مقاومت‌های موجود بگذرد. برخی از تحلیلگران معتقدند با وجود جهش  کوتاه مدت قیمت، شاخص‌های بلندمدت نشان‌دهنده روندی نزولی هستند.

پس از آن که بیت‌ کوین به کانال ۵۳۰۰۰ دلاری نزدیک شده بود، قیمت آن با کاهش شدیدی مواجه شد. ریزش قیمت بیت‌ کوین به سطح ۴۲۴۸۳ دلار نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران این رمزارز به همراه داشت. سپس، روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) روند افزایشی قیمت بیت‌کوین کمی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران کم کرد.

در دو روز گذشته قیمت بیت‌کوین در محدوده ۴۴۰۰۰ دلار و ۴۶۰۰۰ دلار معامله می‌شود. با اینکه اولین رمزارز بازار جهش قابل توجهی را بعد از سقوط داشته، همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده است. بازار خرسی بیت‌کوین سبب شده میانگین متحرک واگرا همگرا در محدوده منفی قرار بگیرد. شاخص مقاومت نسبی بیت‌کوین نیز همچنان کمتر از ۵۰ مانده است.

فشار بالای فروش نشان‌دهنده بازار خرسی است و شاخص‌های تکنیکال نیز این موضوع را تایید کرده‌اند،‌ اما حرکاتی برای افزایش قیمت بیتکوین دیده می‌شود.

بیتکوین به چه قیمتی می‌رسد؟

نمودار دو ساعته قیمت بیت‌ کوین نشان‌دهنده افزایش قیمت و بازگشت مسیر صعودی این رمزارز است. میانگین متحرک نمایی واگرا همگرا (MACD) در کوتاه مدت نشانه‌ی بازار گاوی و افزایش قیمت است. شاخص مقاومت نسبی هم نشان‌دهنده رشد بازار بیت‌کوین است.

اگر افزایش آهسته قیمت بیت‌ کوین ادامه یابد،‌ نزدیک‌ترین مقاومت‌ها ۴۷۸۵۰ دلار و ۴۹۰۵۰ دلار خواهند بود. برای رسیدن به این اهداف فیبوناچی باید بین ۰/۵ و ۰/۶۱۸ قرار بگیرد.

BTC short-term

شمارش امواج

 با توجه به نوسانات قیمت بیت‌ کوین، افت شدید و بازگشت قیمت می‌توان از نمودار خطی برای شمارش موج‌های کوتاه مدت استفاده کرد. براساس این نمودار، سه موج‌ کوتاه مدت به پایان رسیده و موج چهارم آغاز شده است. موج چهارم نشان‌دهنده افزایش قیمت بیتکوین است. 

در صورتی که موج افزایش قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت ادامه یابد،‌ قیمت این رمزارز به زودی در حدود ۴۷۵۰۰ دلار و ۴۹۰۵۰ دلار معامله خواهد شد.

 BTC short-term count

برخی تحلیلگران بر این باورند که موج افزایش قیمت بلند مدت نیز در راه است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.