آیا تثبیت قیمت بیت کوین یک آرامش قبل از طوفان است؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

اخیرا قیمت بیت کوین در محدوده کمی نوسان داشته است؛ با این حال برخی تحلیل‌گران معتقدند که این تثبیت قیمت ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد.

در حال حاضر به دلیل ایجاد خوشه‌های نهنگی بیت کوین، می‌توان گفت سطوح ۵۷,۰۴۶ و ۶۰,۰۴۵ دلار در نمودار این رمزارز، دو سطح حمایت و مقاومت بسیار مهم هستند. اکنون بیتکوین در تلاش است تا سطح مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلاری را بشکند و می‌توان گفت که اگر قیمت این رمزارز بالای حمایت ۵۷,۰۴۶ دلاری باقی بماند می‌تواند از ۶۰ هزار دلار نیز بگذرد.

 

چرا خوشه‌‌ی نهنگ‌ها برای بیت کوین مهم است؟

تجمیع نهنگ‌ها یا دایره‌های سبز رنگ روی عکس زمانی تشکیل می‌شود‌ که تعدادی تریدر و سرمایه‌گذار در سطح مشخصی از قیمت بیت کوین خریداری کنند و بعد از آن دارایی  خود را انتقال ندهند و نگه دارند.

از آنجا که نهنگ‌ها معمولا خریدهای خود را به هنگام افت قیمت انجام می‌دهند، وقتی که در یک سطح قیمتی برای خرید هجوم می‌آورند می‌توان آن را یک سطح حمایتی مهم دانست.

از طرف دیگر نیز یک منطقه مقاومت، برای نهنگ‌ها احتمالاً به عنوان یک سطح فروش عمل خواهد کرد زیرا آن‌ها برای فروش دارایی خود تا شکست سطوح مقاومتی صبر خواهند کرد. تحلیل‌گران Whalemap نیز در همین راستا گزارش دادند که سطوح قیمتی ۶۰,۰۴۵ و ۶۱,۰۶۲ دلار، ناحیه مقاومتی کلیدی برای بیت کوین است.

بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین اطراف سطح ۵۷,۰۰۰ دلار در نوسان است. تحلیل‌گران نیز معتقدند که این آرامش قبل از طوفان است و ممکن است به زودی شاهد یک رالی چشم‌گیر باشیم.

 

دیدگاه تریدرها نسبت به بیتکوین متفاوت است!

در حالی که قیمت برترین رمزارز بازار برای مدتی نسبتا تثبیت شده، تریدرها و فعالان این حوزه نظرهای متفاوتی نسبت به روند بعدی آن‌ دارند.

  • یک تریدر با نام مستعار Byzantine General، معتقد است که بازار آتی بیت کوین بسیار پر رونق خواهد بود. در راستای ادعای وی می‌توان به بازار مشتقات بیت کوین اشاره کرد که در حال رشد است.
    از طرفی نیز نرخ بودجه آتی (funding rate) بیت کوین همچنان بالاتر از ۰/۱۲٪ است. به‌ صورت متوسط این عدد برای فاندینگ ریت بیتکوین ۰/۰۱٪ است و می‌توان گفت که اکنون ۱۲ برابر بیشتر است.

بیت کوین

  • تریدر دیگری به نام NekoZ اظهار داشت که با توجه به نمودار چهار ساعته بیتکوین قیمت آن برای مدت زمان بیشتری تثبیت شده باقی خواهد ماند اما وارد یک روند نزولی نخواهد شد.
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.