سقوط بیت کوین، آرامش پیش از طوفان

سقوط بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است. این نوسانات در حال حاضر خیلی شدید نیستند و به گفته تحلیل‌گران بازار رمزارزها، اکنون شاهد نوسانات مسطح در قیمت اولین رمزارز بازار هستیم. همچنین چندین معیار اصلی در بررسی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز در حال بازیابی و ثبات قیمتی است. به عقیده برخی تحلیل‌گران،‌ بیت کوین شروع به بهبود و رشد کرده است.

با وجود آن‌که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته نسبت به ماه‌های قبل رشد داشته است، همچنان ریزش بازار آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند. بیت کوین در چند هفته اخیر مسیر باریکی را پیموده و در محدوده قیمتی مشخصی قفل شده است. هر چند بیت کوین در یک ماه گذشته نتوانسته از محدوده قیمتی ۳۵ هزار دلار فراتر برود و هر بار پس از عبور از این محدوده قیمتی کاهش می‌یابد، برخی شرکت‌های تحلیلی به نشانه‌های مثبتی در روند قیمتی این رمزارز اشاره می‌کنند.

تحلیل‌گران شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)‌ معتقدند که شاخص‌های سنجش قیمت بیت کوین نشان‌دهنده روند مثبتی در قیمت این رمزارز است.

در یادداشت محققان گلس‌نود آمده است: «در هفته اخیر، بالاترین قیمت بیت کوین ۳۵,۱۲۸ دلار و پایین‌ترین قیمت آن در محدوده ۳۲,۲۲۷ دلار بوده است. به نظر می‌رسد این ریزش قیمت آرامش پیش از طوفان است. براساس شاخص‌های تکنیکال، این سکوت و قرار گرفتن در موقعیتی مسطح نشان‌دهنده رشد قیمت در آینده نزدیک است.»

 

بهبود اوضاع استخراج‌کنندگان رمزارز در چین

 

با وجود سخت‌گیری‌های شدید دولت چین و اعلام ممنوعیت استخراج بیت کوین در این کشور، مدتی است که فعالان حوزه استخراج رمزارزها در چین به دنبال راهی برای جلوگیری از محدودیت‌ها هستند. هر چند استخرهای استخراج محلی در برخی از شهرهای چین تعطیل شده‌اند یا فعالان رمزارزی کسب‌وکار خود را به خارج از چین منتقل کرده‌اند، هنوز هم بسیاری از ماینرها در چین به کار خود ادامه می‌دهند.

به گفته برخی از محققان بازار مالی، سرعت استخراج در شبکه بیت کوین تعیین‌کننده صعودی یا نزولی بودن بازار این رمزارز است.

هش ریت شبکه بیت کوین (توان محاسباتی اختصاص یافته به شبکه) در حال بازیابی است. از طرفی تحقیقات نشان داده که یک سوم از قدرت شبکه تحت تاثیر تصمیمات سخت‌گیرانه چین قرار گرفته است.

 

در صورتی که هش‌ریت به سرعت بهبود یابد، احتمال رشد سریع قیمت بیتکوین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود بازیابی هش‌ریت نشان‌دهنده نقل و انتقال موفقیت‌آمیز ماینرهای چینی به خارج از این کشور و راه‌اندازی مجدد سخت‌افزارهای استخراج است. این امر می‌تواند فشار فروش را از بین ببرد و سود ماینرها را بیشتر کند.

بیت‌ کوین دوباره اوج می‌گیرد؟

تحلیل‌گران گلس‌نود معتقدند در صورتی که فشار فروش کاهش یابد و موسسات سرمایه‌گذاری به بیت کوین اعتماد کنند،‌ قیمت این رمزارز بار دیگر افزایش خواهد یافت. قیمت بیت کوین در روزهای اخیر کاهش داشته زیرا بیشتر هولدرها و خریداران این رمزارز به فکر فروش بیت‌کوین‌های خود افتاده‌اند. 

بیت کوین در چند ماه اخیر بیش از ۵۰٪ افت قیمت داشته است. با این حال، تحلیل‌گران مدعی هستند با کاهش فشار فروش، این رمزارز خیلی زود به قیمت قبلی خود و دوران اوجش باز خواهد گشت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.