آیا موج صعودی بیت کوین در راه است؟ نگاهی به چارت تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

تکنیکالیست‌ها معتقدند اگر بیت کوین با الگوی فعلی پیش برود، می‌توان انتظار شکست مقاومت‌های مهم فعلی و آغاز دوباره‌ی موج صعودی را داشت. در این مقاله از بیتستان به بررسی این رویکردها پرداخته و نگاهی به چارت تکنیکالی بیت‌ کوین خواهیم داشت.

بیت کوین در روزهای اخیر بسیار آرام در نوسان بوده است که نشان‌دهنده‌ی کاهش جنگ میان گاوها (Bulls) و خرس‌ها (Bears) در بازار است. همگی به جلسه‌ی کمیته‌ی بازار آزاد فدرال چشم دوخته‌اند که قرار است در ۱۵ و ۱۶ مارچ برابر با ۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تشکیل شود. افزایش نرخ بهره نیز می‌تواند ماشه‌ی رشد پر شتاب بیت کوین را بکشد.

البته تحلیلگران بسیاری به معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال پیشنهاد داده‌اند که از خرید و فروش‌های سنگین خودداری کنند، زیرا امکان ریزش شدید بیت کوین با توجه به برخی ابزارهای تکنیکالی هم‌چنان ممکن است. اما برای بررسی بیشتر بهتر است نگاهی به چارت بیت کوین در تایم فریم‌های ۴ ساعته و روزانه داشته باشیم.

چارت روزانه بیت کوین

چرا بیت کوین در تایم فریم روزانه

بیت کوین در ۲۱ اسفند یک کندل دوجی تشکیل داد که نشان‌دهنده‌ی سردرگمی خریداران و فروشندگان بود. قیمت در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (در قیمت ۳۹,۸۱۰ دلار) و حمایت استاتیک ۳۷ هزار دلاری گیر افتاده است. بر اساس EMA-۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) فعلا توازن بین خریداران و فروشندگان برقرار است و هیچ‌کدام دست بالاتر را ندارند.

اگر بیت کوین بتواند ۳۹,۸۱۰ دلار یعنی میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه را بشکند، گاوها می‌توانند با حمایت بیشتر قیمت را به سطح ۴۲ هزار دلاری برسانند. بعد از آن در صورتی که خرس‌ها دوباره به فروش‌های سنگین دست نزنند؛ امکان افزایش قیمت تا ۴۵ هزار دلار وجود دارد که سقفی مهم برای چارت فعلی بیت کوین است.

اما برعکس، در صورتی که حمایت روزانه بیت کوین در محدوده ۳۷ هزار دلار از دست برود و قیمت زیر این محدوده تثبیت شود، خرس‌ها می‌توانند از این موقعیت استفاده ببرند و بیت کوین را تا کف کانال فعلی پیش ببرند. اگر این ککانال به سمت پایین شکسته شود؛ بیت کوین می‌تواند حمایت ۳۰ هزار دلار را هم تجربه کند.

چارت ۴ ساعته بیت کوین

چارت ۴ساعته بیت کوین

در تایم فریم ۴ ساعته، بیت کوین در حال تشکیل یک مثلث نزولی است که در صورت شکسته شدن کف این مثلث به سمت پایین، کامل خواهد شد. در این صورت با از دست رفتن حمایت مهم ۳۷ هزار دلار، بیت کوین می‌تواند تا ۳۴,۳۲۲ دلار هم ریزش کرده و بعد از با ادامه‌ی حرکت نزولی خود، به ۲۹,۲۵۰ دلار هم برسد.

البته این تحلیل در صورت حمایت گاوها از قیمت و شکسته شدن تریگر نزولی بیت کوین، باطل خواهد شد. در این صورت با افزایش قدرت خریداران، بیت کوین می‌تواند بار دیگر به مقاومت مهم ۴۵ هزار دلاری حمله کند.

منبع: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.