تقابل جک دورسی و ایلان ماسک در کنفرانس آنلاین The B Word

تقابل ایلان ماسک و جک دورسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۰

ایلان ماسک،‌ مدیرعامل تسلا و چندی از مدیران تکنولوژی شب گذشته در یک کنفرانس آنلاین گرد هم آمدند و درباره بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال صحبت کردند. جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شرکت اسکوئر، همچنین کتی وود مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک در این کنفرانس آنلاین با یکدیگر گفتگو کردند.

گفتگوی این میلیاردها و مدیران فناوری تا حدودی ناامیدکننده بود. ایلان ماسک در این برنامه بیش از هر چیزی به تکرار حرف‌های پیشین خود در توییتر پرداخت و جک دورسی تلاشی برای مقابله با او نکرد.

مسئله‌ای که باعث می‌شد این گفتگوی یک ساعته کسل‌کننده به نظر برسد این بود که کتی وود چیز زیادی برای عرضه نداشت. به طور کلی این گفتگوها برنامه‌ای ابتدایی مثل «صحبت درباره بیتکوین» بود. به نظر می‌رسید همه‌ی گفتگوها ناخواسته انجام شدند و این مدیران فناوری هیچ برنامه مشخصی برای کنفرانس آنلاین خود نداشتند.

درابتدای این کنفرانس آنلاین، تصور می‌شد ایلان ماسک، جک دورسی، کتی وود و میزبانشان استیو لی درباره سازمان‌ها، سرمایه‌گذاران و موسسات سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنند. در نهایت اما آن‌ها صحبت را به سمت اینترنت و تماشای رایگان کشاندند. 

ماسک، دورسی، وود و لی در مکان‌های متفاوتی بودند و از طریق تله‌کتفرانس به گفتگو می‌پرداختند. گرچه تله‌کنفرانس اعتماد به نفس این مدیران فناوری را افزایش داده بود، ولی گفتگوهای تکراری آن‌ها جذابیت این رویداد را کاهش داده بود.

با وجود آن‌که این رویداد چالش برانگیز نبود، استیو لی تمام تلاش خود را برای انتخاب سوالات هوشمندانه انجام داد و گفتگو را به سمتی کشاند که به نظرش درست می‌آمد. با وجود اینکه استیو لی با دانش خود نسبت به موضوع فضا را به گفتگوهای سودمند نزدیک می‌کرد، میهمان‌ها تلاشی برای داغ کردن مباحث نمی‌کردند. به نظر می‌رسید ایلان ماسک و جک دورسی از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که درباره مسائلی که مطرح می‌شود با یکدیگر مخالفت نکنند.

اگرچه به نظر می‌رسید مدیرعامل تسلا و مدیرعامل توییتر توافق کرده‌اند با یکدیگر مخالفت نکنند،‌ ایلان ماسک جک دورسی را با این سوال که چرا بیت‌کوین را به عنوان بخشی از تبلیغات توییتر نمی‌پذیرد، به چالش کشید.

مدیرعامل توییتر در جواب این سوال که شبیه به سوال همیشگی کاربران از ایلان ماسک بود، سکوت کرد. کاربران بارها از خالق اسپیس‌ایکس پرسیده‌اند که چه زمانی پذیرش بیت‌کوین در تسلا را از سر می‌گیرد. دورسی می‌توانست به جای لبخند و سکوت همین سوال را از ایلان ماسک بپرسد؛ اما او علاقه‌ای به مباحثه با مدیرعامل تسلا نشان نداد.

کتی وود در کنفرانس «The B Word» چه گفت؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک که یک روز پیش از کنفرانس آنلاین بیت‌کوین خریده بود، این رمزارز را در دوران تورم مناسب دانست. کتی وود ادعا کرد بیت‌کوین محافظی در برابر مصادره است و قدرت خرید را بالا می‌برد. او مانند دیگر مهمانان این برنامه ایده بیت‌کوین به عنوان پول جهانی را تکرار کرد.

کتی وود بر این باور است که بیت‌کوین می‌تواند جوامع را توسعه دهد. او همچنین به رابطه بین بلاک‌چین و هوش‌مصنوعی اشاره کرد و گفت جهان به سمتی می‌رود که ما حتی نمی‌توانیم تصور کنیم.

جک دورسی در کنفرانس «The B Word» چه گفت؟

مدیرعامل توییتر و اسکوئر در صحبت‌های خود بیش از هر چیز به رابطه بین شبکه و اجتماع اشاره کرد. او بیت‌کوین را پول غیر قابل کنترل دولت‌ها خواند. جک دورسی بیت‌کوین را فرصتی برای جایگزینی سیستم مالی سنتی می‌داند. مدیرعامل اسکوئر همچنین با اشاره به بی‌اعتمادی دولت‌ها به بیت‌کوین، نسبت به وضعیت این رمزارز اظهار نگرانی کرد.

ایلان ماسک در کنفرانس «The B Word» چه گفت؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و خالق اسپیس‌ایکس در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «من ممکن است قیمت را بالا ببرم اما هیچوقت قیمت را پایین نمی‌آورم.» او معتقد است تحولات قیمتی و پایین آمدن قیمت بیت‌کوین ربطی به توییت‌های او نداشته است.

مدیرعامل تسلا همچنین پول را یک سیستم اطلاعاتی می‌داند و خود را طرفدار بیت‌کوین معرفی می‌کند. با این حال، سیستم اثبات انجام کار را بیهوده می‌داند. ایلان ماسک در این کنفرانس مطبوعاتی از دارایی‌های رمزارزی خود گفت و ادعا کرد هولدر اتریوم است. طبق معمول همیشه، ایلان ماسک صحبت‌های خود را به سمت رمزارز مورد علاقه‌اش کشاند و گفت:‌‌ «گرچه دوج‌کوین به عنوان یک شوخی آغاز شد،‌اما می‌تواند به پول ذخیره جهان تبدیل شود» ایلان ماسک حرف‌هایی را که بارها در توییت‌های خود گفته بود در این کنفرانس تکرار کرد و  به نظر می‌رسید هیچ حرف تازه‌ای برای زدن ندارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.