کراکن به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی جریمه شد

جریمه صرافی کراکن به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آذر ۱۴۰۱

بیتستان: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که صرافی کراکن قوانین تعیین شده توسط این سازمان در رابطه با تحریم ایران را نقض کرده است. این سازمان اعلام کرد جریمه صرافی کراکن به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی، پرداخت ۳۶۲ هزار دلار خواهد بود.

جریمه صرافی کراکن به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی

صرافی کراکن موافقت کرد که با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (Office of Foreign Assets Control) در مورد نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران گفتگو کند. علاوه بر این صرافی کراکن اعلام کرد که به طور داوطلبانه جریمه‌ی تعیین شده را پرداخت خواهد کرد.

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، Kraken داوطلبانه این تخلفات را اعلام و با پرداخت ۳۶۲ هزار دلار موافقت کرده است. همچنین این صرافی ۱۰۰ هزار دلار دیگر را نیز به عنوان جریمه روی compliance controls سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

طبق آمار، این چهارمین باری است که OFAC (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری) یک شرکت رمزنگاری را جریمه می‌کند. کراکن ۱/۷ میلیون دلار تراکنش کاربرانی که به نظر می‌رسید ایرانی هستند را پردازش کرده است. طبق آمار به دست آمده، ۸۲۶ تراکنش بین اکتبر ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۹ انجام گرفته است.

طبق گفته‌های OFAC، اگرچه کراکن برنامه‌های ضد پولشویی و پیروی از تحریم‌ها را در اختیار داشته، اما این شرکت رمزنگاری ابزارهای موقعیت‌یابی مناسب از جمله سیستمی برای مسدود کردن آدرس‌های پروتکل اینترنتی را اجرا نکرده است. با این کار کراکن به کاربرانی که به نظر می‌رسید در ایران هستند اجازه داده بود تا تراکنش‌های ارز دیجیتال را آزادانه انجام دهند.

OFAC در بیانیه خود اعلام کرد:

این مورد اهمیت استفاده از ابزارهای موقعیت‌یاب جغرافیایی و همچنین ابزارهای مسدود کردن IP و سایر ابزارهای تأیید موقعیت، برای شناسایی و جلوگیری از مشارکت کاربران تحریم شده در تراکنش‌های ممنوعه را نشان می‌دهد.

پس از کشف این مشکل، کراکن یک سیستم خودکار برای مسدود کردن آدرس‌های IP مرتبط با محل‌های تحریم شده راه‌اندازی و شروع به استفاده از ابزارهای تحلیل بلاک‌چین برای نظارت بر تحریم‌ها کرده است.

کراکن ممکن است آخرین شرکت ارز دیجیتالی نباشد که معاملات تجاری‌اش در کشورهای تحریم شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنا بر گزارش‌ها، بایننس پس از سال ۲۰۱۸ با وجود تحریم‌های آمریکا به فعالیت خود در ایران ادامه داده، اگرچه این شرکت معتقد است که فعالیت‌هایش با تحریم‌های بین‌المللی کاملاً مطابقت دارد.

منبع: theblock

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.