سانتاندر در حال راه اندازی ETF بیت کوین در اسپانیا است!

راه اندازی ETF بیت کوین در اسپانیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۰

بیتستان: از آنجایی که EFTهای بیت‌کوین از سمت نهادهای قانون‌گذار به رسمیت شناخته می‌شوند، طرفداران زیادی دارند، زیرا سرمایه‌گذاران لازم نیست بخاطر مسائل حقوقی آن نگران باشند. راه اندازی ETF بیت کوین در اسپانیا نیز گام بزرگی در جهت پیشرفت این کشور به حساب می‌آید.

سانتاندر (Santander) یک موسسه مالی پیشرو در اسپانیا، در حال آماده شدن برای ارائه ETF بیت‌کوین به مشتریان خود در این کشور است. این در حالی است که مدیران دارایی اسپانیا، تمایلی به پذیرش محصولات کریپتو به عنوان بخشی از پیشنهادات سبد سرمایه‌گذاری خود به مشتریان ندارند. اما آیا راه‌اندازی ETF بیت‌کوین در اسپانیا با موفقیت انجام خواهد شد؟

سانتاندر در حال آماده سازی ETF بیت‌کوین

طبق گزارش‌های منابع محلی، سانتاندر کارهای نهایی راه‌اندازی ETF بیت‌کوین در اسپانیا انجام خواهد داد. طبق گزارش‌ها، این شرکت تنها موسسه مالی علاقه‌مند به ارائه محصولات کریپتو به مشتریان است. آنا بوتین (Ana Botín)، رئیس اجرایی این موسسه، اعلام کرد که تیم متخصصان سانتاندر مدتی است که روی ETF بیت‎کوین کار می‌کنند. او اظهار داشت:

مشتریان ما می‌خواهند بیت‌کوین بخرند، اما ما به دلیل مسائل نظارتی پذیرش بیت‌کوین را به تعویق انداختیم. اما اکنون آماده ارائه ETFهای بیت‌کوین هستیم.

واقعیت این است که اکثر مدیران دارایی در اسپانیا هنوز تمایلی به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، در داخل کشور ندارند. BBVA اسپانیا در حال حاضر خدمات معامله بیت‌کوین را به کاربران خود در سوئیس ارائه می‌دهد. BBVA دلیل ارائه خدمات به کاربران خارج کشور را، قوانین واضح و اکوسیستم پیشرفته ارزهای دیجیتال در این کشور عنوان کرده، اما مقررات ارزهای دیجیتال در اسپانیا موضوعی کاملاً متفاوت است.

به‌روزرسانی تپروت بیت کوین با موفقیت فعال شد!

برای خواندن ادامه خبر کلیک کنید

زمان تایید EFTهای بیت‌کوین

Botín می‌توانست به اقداماتی که در رابطه با ETF در بانک در حال انجام است اشاره کند، زیرا هیچ محصولی از این نوع در CNMV (موسسه‌ای که بر بازار اوراق بهادار در کشور نظارت دارد) ثبت نشده است. Botín همچنین نتوانست اطلاعاتی در مورد زمان در دسترس قرار گرفتن این محصول ارائه دهد.

اولین ETF ارز دیجیتال تایید شده در ایالات متحده باعث افزایش تقاضا از سوی موسساتی شد که منتظر یک محصول مرسوم و تنظیم شده برای سرمایه‌‌گذاری در ارزهای دیجیتال بودند. با این حال، محصول تصویب شده، یک ETF آتی بیت‌کوین بود که مدیریت پرهزینه آن، باعث از بین رفتن جذابیتش برای سرمایه‌گذاران کوچک شد.

سرمایه‌گذاران محلی در اسپانیا موافق تایید یک محصول مشابه هستند و عقیده دارند که آن باید یک ETF بیت‌کوین محلی باشد تا هزینه‌های مدیریتی را به حداقل برساند.

حتی با این وجود، برخی احساس می‌کنند اهمیت و دسترسی چنین محصول مهمی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را نباید نادیده گرفت، زیرا می‌تواند به سانتاندر مزیتی برای ارائه سبد سهام بدهد. سایر بانک‌ها اهمیت چنین پیشنهادی را درک نکرده‌اند و CaixaBank ،Sabadell و Bankinter اعلام کردند که هنوز منتظر قوانین و مقررات بیشتر از طرف دولت در این زمینه هستند.

منبع: news.bitcoin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.