پیدا شدن ایرادهای شبکه لایتنینگ

لایتنینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مهر ۱۳۹۹

شبکه لایتنینگ (Lightning)، که به منظور برطرف کردن مشکلات شبکه بیت کوین، مانند هزینه تراکنش‌های بالا و سرعت پایین معاملات، توسعه داده شده است، تاکنون دچار مشکلاتی شده و توسعه‌دهندگان همواره در حال تلاش برای بهبود آن هستند.

به گزارش کوین‌تلگراف، امروز در تاریخ ۱۸ مهر، اعلامیه‌ای مبنی بر وجود یک نقص در شبکه لایتنینگ منتشر شد. بر اساس اعلامیه مذکور، این ایراد در حال بررسی برای برطرف شدن است.

طبق خبر منتشر شده توسط کوین‌تلگراف، پس از کشف شدن مشکلی در ورژن  0.10 این شبکه در روز ۱۰ مهر ماه، بلافاصله از اپراتورهای نودهای این شبکه خواسته شد تا آن را به ورژن 0.11 ارتقا دهند.

این ایراد در اطلاعیه‌ای که امروز توسط رئیس مهندسیِ رمزنگاریِ آزمایشگاه‌های شبکه لایتنینگ، کانر فروکنشت (Conner Fromknecht) منتشر شد، به اطلاع عموم رسید:

با این‌که هیچ توجیهی برای مشکل پیش آمده وجود ندارد، اما از کاربران خواهش می‌کنم که نسخه‌های لایتنینگ خود را به ورژن lnd 0.11.0 یا ASAP ارتقا دهند.

 

تاکنون جزئیات کمی راجع به این مشکل منتشر شده، اما فروکنشت اطمینان داده است که مشکلاتِ این شبکه تا تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر)، به صورت کامل گزارش خواهند شد.

این اولین بار نیست که شبکه لایتنینگ دچار مشکل شده است. در اوایل سال جاری نیز محققان درباره مشکلاتی که در برقراری حریم خصوصی در این شبکه وجود دارد هشدار دادند، زیرا این شبکه می‌تواند اطلاعات مالی تراکنش‌های بیت کوین که نامشخص و ناشناخته هستند را افشا کند.

در حال حاضر، آزمایشگاه‌های Lightning ،Blockstream و ACINQ، سه تیم اصلی هستند که در زمینه توسعه شبکه لایتنینگ فعالیت می‌کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.