دلیل اصلی سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

دلیل اصلی سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

بیتستان: قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال امروز به شدت سقوط کرد. به همین دلیل ارزش بازار نیز با 5 درصد کاهش به 1/05 تریلیون دلار رسید؛ اما دلیل اصلی سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ برای مشاهده جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

روز شنبه قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال محبوب بازار اعم از بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها به شدت سقوط کرد. در طی این افت قیمت، ارزش بازار نیز به 1/05 تریلیون دلار رسید. مجموع دارایی‌های لیکویید شده در 24 ساعت گذشته نیز به 325 میلیون دلار می‌رسد.

بیت‌کوین، رمزارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، با افت 5 درصدی به پایین‌ترین سطح خود یعنی 25,500 دلار سقوط کرد. در حال حاضر، این رمزارز در تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر است. طبق گزارشات، اکنون بیت‌کوین با قیمت 25,600 دلار در بازار معامله می‌شود.

در کنار بیت‌کوین، اتریوم نیز افت 4 درصدی را ثبت کرده. این توکن در حال حاضر زیر 1,750 دلار معامله می‌شود.

آلت‌کوین‌هایی مانند آکسی اینفینیتی، دسنترالند، سندباکس، چیلیز، سولانا، کاردانو، پالیگان، متیک، فایل‌کوین و … بیش از 20 درصد سقوط کردند. Shiba Inu  نیز افت 30 درصدی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده است.

دلایل سقوط قیمت در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

شکایت کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه صرافی بایننس و کوین‌بیس از دلایل اصلی سقوط قیمت بسیاری از رمزارزهای بازار است.

شایان ذکر است که پس از این شکایت و به دنبال پاسخ صرافی بایننس به کمسیون بورس و اوراق بهادار، سقوط قیمت در بازار تشدید شد. بعد از این سقوط نیز صرافی رابین هود پشتیبانی از توکن‌های سولانا کاردانو و متیک را لغو نمود. همین مورد نیز موجب شدت گرفتن روند نزولی رمزارزهای نامبرده شد.

به گزارش COINGLASS،  تقریبا 325 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته لیکویید شده. صرافی‌های Binance ،OKX و Bybit بیشترین میزان لیکویید را داشتند. میزان لیکویید بیت‌کوین: 47 میلیون دلار، اتریوم: 38 میلیون دلار، کاردانو: 15 میلیون دلار، سولانا: 14 میلیون دلار، دوج‌کوین: 11 میلیون دلار و لایت‌کوین: 11 میلیون دلار اعلام شده است.

دلیل اصلی سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال

منبع: coingape

کاردانو دوج کوین شیبا اینو سولانا بیت کوین اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.