ریپل متهم به دستکاری قیمت XRP شد: آیا ریپل دوباره درگیر دعاوی قضایی خواهد شد؟

اتهام دستکاری قیمت XRP توسط ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: متز یکی از کارشناسان وزارت دادگستری ایالات متحده گزارشی را آماده کرده که نشان می‌دهد شرکت بزرگ ریپل با انتشار برخی اعلامیه‌ها اقدام به دستکاری قیمت XRP کرده است. اتهام دستکاری قیمت XRP توسط ریپل در دست بررسی است و وکلای این شرکت در حال جمع‌آوری مدارکی برای رد این اتهام هستند.

اتهام دستکاری قیمت XRP توسط ریپل

دکتر آلبرت متز (Albert Metz) کارشناس امور مالی و اوراق بهادار با جمع‌آوری داده‌هایی ریپل را به دستکاری قیمت XRP متهم کرده است. ریپل نیز اتهام وارد شده مبنی بر دستکاری قیمت توکن XRP را شدیدا رد می‌کند.

متز که برای وزارت دادگستری ایالات متحده کار کرده است، گزارشی را در ۴ اکتبر منتشر کرد. او یک مطالعه انجام داد تا مشخص کند آیا ریپل قادر است تا با انتشار اعلامیه‌هایی، قیمت توکن XRP را دستکاری کند یا خیر؟

وی به این نتیجه رسید که ریپل توانسته با انتشار برخی اعلامیه‌ها و خبرهای خاص تاثیراتی در قیمت توکن ریپل داشته است. این گزارش در پاسخ به اظهار نظر آلن فر منتشر شد. آلن فر (Allen Ferrell) استاد حقوق اوراق بهادار در دانشکده حقوق هاروارد گفته بود که XRP با تغییرات بازار کریپتو همگام است.

وکلای ریپل نیز در مقابل ادعا کرده‌اند که گزارش ارائه شده سعی بر تصحیح خطاهای موجود ندارد، بلکه با هدف حمله به ریپل و نظرات برخی موافقان توکن XRP آماده شده است. با مدارک ارائه شده توسط وکلای این شرکت، قاضی سارا نتبرن گزارش دکتر آلبرت متز را رد کرد. وکلای ریپل همچنین اضافه می‌کنند که بخش «اهمیت اقتصادی» باید در گزارش اصلی گنجانده می‌شد.

ریپل همچنان با SEC بر اثر برخی اتهامات موجود درگیر است و از دادگاه خواسته تا ۱۴ ژانویه (مهلت تعیین شده برای رسیدگی به این پرونده) بررسی‌های کارشناسی شده را ادامه ندهد؛ زیرا طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده باعث آسیب دیدن بازار ریپل می‌شود.

منبع: u.today

ریپل
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.