نرخ تسلط بیت‌کوین به بالای ۵۰ درصد رسید

افزایش نرخ تسلط بیت کوین به بالای ۵۰ درصد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

بیتستان: نرخ تسلط بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال، به بالای ۵۰ درصد رسید. با افزایش نرخ تسلط بیت کوین به بالای ۵۰ درصد ارزش بازار آن نیز به ۵۱۹ میلیارد دلار صعود کرد.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین به بالای ۵۰ درصد

بر اساس داده‌های TradingView، در ۱۹ ژوئن ساعت ۶ بعد از ظهر UTC، نرخ تسلط بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۵۰ درصد رسید. این بدان معناست که بیت‌کوین به تنهایی نیمی از کل ارزش بازار ۱/۱ تریلیون دلاری صنعت کریپیتو را تشکیل می‌دهد. براساس داده‌ها، در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین ۵۱۹ میلیارد دلار است.

شایان ذکر است که از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲، نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار ۱۰/۵ درصد افزایش یافته. این افزایش ناشی از بحران مربوط به FTX و افزایش بررسی‌های نظارتی بر روی دارایی‌های پرچمدار است.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین به بالای ۵۰ درصد

در حال حاضر، ارزش ترکیبی بیت‌کوین و اتر تقریبا ۷۰ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

مایکل سیلر، یکی از بنیانگذاران MicroStrategy که یکی از گاوهای تاثیر گذار بیت‌کوین است، گفت که نرخ تسلط این رمزارز در سال‌های آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید. به گفته‌ی او، افزایش فشار نظارتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار منجر به کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به استیبل‌کوین‌ها و اکثر دارایی‌های رمزنگاری می‌شود.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین به بالای ۵۰ درصد

سیلر با اشاره به اینکه بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی است که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر به عنوان یک کالا آن را می‌پذیرد، افزود:

بیت کوین کالای دیجیتالی جهانی است که در این صنعت به رسمیت شناخته شده.

SEC اکنون در مجموع ۶۸ ارز دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده. براساس داده‌های Cointelegraph Price Index، در حال حاضر بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱/۵ درصدی به ۲۶,۷۴۶ دلار رسیده. این رمزارز در طول هفته گذشته نیز ۳ درصد رشد داشته است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.