بیش از ۸۷۰۰۰ بیت‌ کوین در یک ماه گذشته از صرافی‌ها خارج شده‌اند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۹

با وجود افزایش قیمت بیت کوین، کماکان بخش عظیمی از سرمایه‌گذاران این رمزارز به دنبال دریافت سرمایه‌هایشان هستند. سرمایه‌گذاران بیت کوین در یک ماه اخیر بیش از ۸۷,۹۵۴ بیت‌کوین را از صرافی‌های بزرگ خارج کرده‌اند و این موضوع بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال را متعجب کرده است.

براساس گزارش منتشر شده در وب‌‌سایت نیوز دات بیت‌ کوین (news.bitcoin)، تعداد بیت‌کوین‌هایی که اواخر سال ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) در صرافی کوین‌بیس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز دنیا برای مشتریان وجود داشت، حدود یک میلیون بود. با این حال، تعداد بیت‌کوین‌های صرافی کوین بیس با شروع سال نو میلادی کاهش یافت. این صرافی در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۹۸)، حدود ۹۶۹ هزار بیت‌ کوین داشت که نشان‌دهنده خروج این رمزارز از صرافی بود.

 

نکته قابل توجه درباره تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی کوین بیس این است که در فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸)، تعداد این بیت کوین ها به بالاترین مقدار خود رسیدند. فوریه ۲۰۲۰ شاهد جهشی برای نگهداری بیت کوین بودیم و در کوین بیس ۹۷۳ هزار بیت کوین نگهداری می‌شد.

در سال‌های اخیر، تعداد بیت کوین‌های نگهداری شده توسط صرافی‌ها مسیری رو به عقب را طی کرده‌اند، زیرا دارندگان ارزهای دیجیتال سرمایه‌هایشان را از صرافی ها خارج می‌کنند. با وجود اینکه کوین بیس در بهمن سال ۹۸، حدود یک میلیون بیت کوین در اختیار داشت، تعداد این بیت کوین ها نسبت به مدت مشابه کاهش شدیدی یافته و این صرافی تنها ۸۰۵ هزار بیت کوین نگهداری می‌کند.

 


خارج کردن بیت کوین از صرافی‌ها، فقط مختص صرافی کوین بیس نمی‌شود و صرافی‌های بزرگ دیگری نیز تجربه مشابهی داشته‌اند. پنج صرافی برتر در دنیا مقدار زیادی بیت کوین از دست داده‌اند و باید منتظر ماند تا تحلیل‌گران درباره دلیل این خروج سرمایه نظرهایشان را اعلام کنند. هوبی، بایننس، کراکن، Okex، بیتفینکس و بیت‌فلایر از دیگر صرافی‌هایی هستند که مشکلی مشابه کوین بیس داشته‌اند.
آمارها نشان می‌دهد، کوین‌بیس ۸۵,۵۵۸ برداشت بیت‌کوین را تجربه کرده و Okex شاهد برداشت ۵,۷۱۵ بیت‌کوین در یک ماه اخیر بوده است. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در هوبی نیز۲,۵۹۹ بیت‌کوین را از این صرافی خارج کرده‌اند.

به دلیل دو طرفه بودن فرآیندهای مالی در صرافی‌های رمزارز، در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۱ شاهد ورود سرمایه‌های رمزارزی در این صرافی‌های بزرگ بوده‌ایم. در این روزها،‌ بیش از ۳۷ میلیارد دلار بیت‌کوین وارد کوین‌بیس شد. هوبی با ۱۰/۸ میلیارد دلار،‌ بایننس با ۱۰/۲ میلیارد دلار، بیتفینکس با ۸/۸۶ میلیارد دلار و کراکن با ۶/۶۵ میلیارد دلار بیشترین سرمایه‌های بیت‌کوین را در سال جدید دریافت کرده‌اند.
درباره خروج سرمایه از صرافی‌های رمزارزی نظریه‌های گوناگونی وجود دارد که مشهورترین آن ایده تغییر استراتژی نهنگ‌ها برای جلوگیری از خرید بیشتر بیت‌ کوین توسط افراد بیشتر است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.