اروپا تحریم‌های جدیدی را در حوزه رمزارزها علیه روسیه اعمال کرد

تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه در حوزه رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: اتحادیه اروپا با بیشتر کردن تحریم‌های خود علیه روسیه دوباره ارزهای دیجیتال را هدف خود قرار داد. در دوره پنجم تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه در حوزه رمزارزها ارائه خدمات رمزنگاری به افراد ساکن روسیه و نهادهای آنجا ممنوع اعلام شده است.

تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه در حوزه رمزارزها

اتحادیه اروپا با گسترش تحریم‌های خود در پاسخ به حمله نظامی روسیه به اوکراین بار دیگر رمزارزها را هدف خود قرار داد. روز جمعه کمیسیون اروپا و نهاد اجرایی آن در بروکسل از دور پنجم محدودیت‌های جدیدی که در شورای اتحادیه اروپا تایید شده بود استقبال کردند.

این محدودیت‌ها به گونه‌ای طرحی شدند که باعث افزایش فشار اقتصادی بر کرملین مسکو و کاهش توانایی آن برای تامین مالی می‌شود.

علاوه بر این، ارائه خدمات در حوزه رمزارزها در روسیه ممنوع شده است. در صورتی که ارزش کل وجوه کیف پول دیجیتال یک فرد از ۱۰,۰۰۰ فراتر رود، محدودیت‌های جدید اعمال خواهند شد. اتحادیه اروپا تاکید کرد:

با توجه به وخیم بودن اوضاع و در پاسخ به حمله نظامی روسیه به  اوکراین، بهتر است اقدامات محدود کننده جدیدی اعمال شود. باید ممنوعیت و حد سپرده‌گذاری در کیف پول‌ها نیز مشخص شود.

به طور خلاصه، اتحادیه اروپا یک محدودیت برای سپرده‌های افراد و موسسات در نظر گرفته است.

علاوه بر این، دارایی‌ها و تراکنش‌های چهار بانک روسی نیز مسدود خواهد شد. قابل ذکر است که در اواخر فوریه، اعضای موسسه اتحادیه اروپا بانک‌های روسیه را از شبکه سوئیفت حذف کرده بودند. کمیسیون اروپا خاطر نشان کرد که موسسات مالی روسیه اکنون هیچ دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا ندارند.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.