قوانین جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT

قوانین جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مهر ۱۴۰۰

به گفته مسئولان کره جنوبی، این کشور برای ایجاد دور جدیدی از مقررات محدود کننده برای ارزهای دیجیتال آماده شده است. رئیس تنظیم مقررات مالی اشاره کرد که، این قوانین جدید مبادله ارزهای رمزنگاری شده از محدود کننده‌ترین مقررات در جهان هستند. وی همچنین گفت که تنظیم قوانین جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT در اولویت بعدی و پس از اعمال این محدودیت‌های اولیه، قرار دارند.

کیم جونگ گاک (Kim Jeong-gak)، رئیس واحد اطلاعات مالی (FIU) در مصاحبه با مایل کیونگجا (Maeil Kyungjae) گفت که کره جنوبی در حال پیگیری پیشنهادهای آتی در مورد NFTها و DeFi از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است. وضع قوانین جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT در حال بررسی و اجرا است. وی افزود: مردم برای “سازگاری بین المللی” تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد:

“ما چگونگی تنظیم دو بخش را با وزارتخانه‌های مربوط مطرح خواهیم کرد و بررسی این تصمیمات و اصلاح قانون مالی را نیز در نظر خواهیم گرفت.”

کیم اظهار داشت که FIU قصد دارد مبادلات ارز مجازی را تحت استانداردهای دقیق بانک‌ها مدیریت و نظارت کند.

وی مدعی شد که پولشویی در بازار دارایی‌های رمزنگاری شده بیشتر از موسسات مالی بسیار نظارتی مانند بانک‌ها رخ می‌دهد.

همچنین افزود:

 نهادهای نظارتی باید بیشتر روی اپراتورهای تجاری ارزهای دیجیتال تمرکز کنند و فعالیت شرکت‎های جدید که قرار است در این حوزه فعالیت کنند را از نزدیک زیر نظر بگیرند.

وجود دستگاه‌های ماینر در سازمان‌های دولتی

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

وضعیت صرافی‌های مجاز پس از وضع قوانین جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT

تاکنون پس از وضع قوانین محدود کننده جدید کره جنوبی برای DEFI و NFT، فقط دو صرافی که یکی اولین پلت فرم تجاری کشور Korbit و دیگری رهبر بازار Upbit است، مجوزهای کامل عملکرد را از FIU دریافت کرده‌اند و برنامه‌های رقبای Bithumb و Coinone هنوز در دست بررسی است. بقیه صرافی‌های فعال در مبادلات روزمره ارزهای دیجیتال کشور یا مجبور شده‌اند نمایندگی خود را تعطیل کنند یا معاملات خود را فقط در حوزه ارزهای دیجیتال انجام دهد.

منتقدان می‌گویند که دولت و نهادهای نظارتی اجازه انحصار یا oligopoly چهار شرکتی را داده‌اند که این کار باعث از بین رفتن شرکت‌های نوآور در این راه شده است. اما کیم از چنین انتقادی شانه خالی کرد و اظهار کرد:

نگرانی در مورد انحصاری شدن، پدیده‌ای است که به طور طبیعی در جریان اجرای یک سیستم جدید بوجود می‌آید.

منبع: cryptonews

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.