قوانین مالیاتی جدید در قزاقستان برای استخراج بیت‌کوین اعمال خواهد شد

وضع قوانین مالیاتی جدید در قزاقستان برای استخراج بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: پس از اینکه چین استخراج بیت‌کوین را ممنوع کرد، قزاقستان تبدیل به مقصد اول ماینرهای چینی برای استخراج بیت‌کوین شد. اما اکنون گزارش‌ها خبر از وضع قوانین مالیاتی جدید در قزاقستان برای استخراج بیت کوین می‌دهند که می‌تواند تاثیر منفی بر صنعت استخراج داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

پس از اینکه چین استخراج بیت‌کوین را ممنوع کرد، قزاقستان تبدیل به مقصد اول ماینرهای چینی برای استخراج بیت‌کوین شد. اما اکنون به نظر می‌رسد این کشور قصد دارد مالیات جدیدی را برای استخراج بیت‌کوین اعمال کند.

در ۱۴ آوریل، وزیر اقتصاد ملی، علیبک کوانتیروف (Alibek Kuantyrov)، در یک جلسه دولتی بیان کرد تیم او در حال کار بر روی یک طرح هستند. در این طرح، میزان مالیات دریافتی را ارزش توکن‌های استخراج شده مشخص می‌کند.

طبق بیانیه منتشر شده توسط علیبک کوانتیروف، هدف از وضع مالیات جدید، بهبود بودجه دولتی است. این تصمیم امکان دارد منجر به فعالیت ماینرها در دیگر کشورها شود.

کاهش جذابیت قزاقستان برای فعالیت ماینرها

با اینکه در ابتدا قزاقستان مقصدی خوب برای استخراج بیت‌کوین بود، اما مدتی بعد این روند تغییر پیدا کرد. قبلا این کشور از ارزان‌ترین انرژی برای استخراج استفاده می‌کرد و مالیات ۲۰ سنتی برای استفاده از این انرژی در نظر گرفته بود. اما با گذشت مدت زمان کمی، میزان مالیات دریافتی بیشتر شد.

علاوه بر مالیات، دولت قزاقستان شروع به تعطیلی برخی مزارع ماینینگ کرد. دنیس روسینوویچ (Denis Rusinovich)، یکی از بنیانگذاران گروه استخراج ارزهای دیجیتال (CMG) که از سال ۲۰۱۷ در قزاقستان فعالیت می‌کرد، بیان کرد که این کشور دیگر مقصد خوبی برای ماینرهای بیت‌کوین نیست.

کاهش جذابیت قزاقستان برای فعالیت ماینرها

آلن دورجیف (Alan Dorjiyev)، مدیر انجمن ملی صنعت بلاک‌چین و مدیر مرکز داده قزاقستان در گفتگو با خبرگزاری محلی بیان کرد دولت قزاقستان در حال بررسی طرح مالیاتی است که مرتبط با ارزش بیت‌کوین استخراج شده است.

در حال حاضر، انجام فعالیت‌های معدنی در این کشور می‌تواند یک کار غیر ممکن باشد.

منبع: cryptopotato

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.