بازگشت NFT‌ ها به اوج

NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

NFTتوکن‌های غیرقابل تعویض که به آن‌ها NFT‌ گفته می‌شود، نقش موثری در توسعه سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی داشته‌اند. این توکن‌ها که یکی از اهداف به وجود آمدنشان شفاف‌سازی کپی‌رایت و حقوق مالکیت است، ابعاد تازه‌ای از سرمایه‌گذاری را به وجود آورده‌اند. تازه‌ترین اخبار مربوط به توکن‌های غیر قابل معاوضه یا همان NFT‌‌ها، فروش سنگ‌های دیجیتالی است. یک مجموعه از توکن‌های NFT‌ که به آن‌ها «اترراکز (EtherRocks)» می‌گویند و در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده‌اند، در حال فروش است.

اترراکز، سنگ‌هایی دیجیتالی به شکل حیوانات هستند که در روزهای گذشته توجه سرمایه‌گذاران را بیش از پیش به خود جلب کرده‌اند. 

روز ۸ آگوست (۱۷ مرداد) توکن nft یک اترراک (EtherRock) از این مجموعه به تنهایی با قیمت ۴۵ اتر به فروش رسید. ارزش این توکن nft در آن زمان بیش از ۱۳۵ هزار دلار بود.

 

اترراک یکی از اولین مجموعه‌های nft است که بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده است. مجموعه EtherRock کمی پس از مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض کریپتوپانک (CryptoPunk) در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این مجموعه به گونه‌ای است که هر اترراک تصویری با رنگ و اندازه‌ی متفاوت است. گفته‌ها حاکی از آن است که تنها ۱۰۰ توکن اترراکز ضرب می‌شود. این توکن‌ها با پروژه قراردادهای هوشمندشان در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۴ دی ۱۳۹۶) راه‌اندازی شدند. براساس داده‌های اتراسکن (Etherscan)، اولین اترراک روز ۵ دی ۱۳۹۶ با قیمت ۰/۰۹۹ اتر فروخته شد. ارزش اولین اترراک فروخته شده در آن زمان ۳۰۰ دلار بود.

در سه سال اول راه‌اندازی این مجموعه توکن‌ nft، فقط ۲۰ سنگ دیجیتالی دیگر فروخته شد. با ورود به سال ۲۰۲۱ و با افزایش علاقه‌مندی به توکن‌های غیرقابل تعویض،‌ بازار مجموعه اترراکز نیز رونق تازه‌ای گرفت. 

قیمت اترراک‌ها در سال جاری افزایش یافت. گران‌ترین اترراک به تازگی با قیمت ۱/۹ میلیارد دلار فروخته شده و رکورد تازه‌ای را برای توکن‌های nft  به ثبت رسانده است

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.