محققان انگلیسی: بیت‌کوین با رایانه‌های کوانتومی بسیار قدرتمند هک می‌شود

هک بیت کوین با رایانه های کوانتومی بسیار قدرتمند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ بهمن ۱۴۰۰

طبق گفته محققان انگلیسی، بیت‌کوین را می‌توان با رایانه‌های کوانتومی بسیار قدرتمند هک کرد. مارک وبر (Mark Webber) فیزیکدان کوانتومی در دانشگاه ساسکس، استدلال می‌کند که شکستن رمزگذاری بیت‌کوین با ابررایانه‌های قدرتمند امکان‌پذیر است. جزئیات هک بیت کوین با رایانه های کوانتومی بسیار قدرتمند را در این خبر از بیتستان بخوانید.

هک بیت کوین با رایانه های کوانتومی بسیار قدرتمند

مارک وبر (Mark Webber) فیزیکدان کوانتومی در دانشگاه ساسکس اخیرا استدلالی را منتشر کرد که نشان می‌داد هک بیت کوین با رایانه‌های کوانتومی بسیار قدرتمند امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت‌کوین کاملاً ایمن است و دستگاه‌های موجود تا رسیدن به اندازه مورد نیاز برای هک بیت‌کوین فاصله زیادی دارند.‌ کامپیوترهای کوانتومی به جای بیت از کیوبیت‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بی نهایت داده‌های بیشتری را در مقایسه با کامپیوترهای معمولی پردازش کنند.

IBM، یکی از شرکت‌های معتبر و بزرگ کشور آمریکا، اخیرا یک تراشه محاسباتی را منتشر کرد که توانست برای اولین بار، ۱۰۰ کیوبیت را پشت سر بگذارد.

احتمال هک بیت کوین چقدر است؟

در ضمن در نظر بگیرید که مارک وبر و همکارانش تخمین زده‌اند که یک کامپیوتر کوانتومی برای هک بیت‌کوین باید قدرت پردازشی حداقل ۱۳ میلیون کیوبیت داشته باشد. از طرفی نیز محققان بر این باورند که ۳۰۰ میلیون کیوبیت برای کامپیوترهای کوانتومی در آینده قابل دستیابی خواهد بود، که تهدیدی برای بزرگترین ارز دیجیتال محسوب خواهد شد.

وبر معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند با انجام یک هاردفورک، خطر ابر رایانه‌های کوآنتومی را رفع کند و در برابر آن‌ها ایمن باشد. وی همچنین در مورد مشکلات و محدودیت‌های مقایس پذیری شبکه نیز هشدارهایی داد.

بیت‌کوین از الگوریتم هش SHA256 استفاده می‌کند که توسط آژانس امنیت ملی (NSA) ایجاد شده است. بیت‌کوین که اوایل ژانویه امسال ۱۳ ساله شده است، در تمام این سال‌ها توانسته خود را از خطر هکرها در امان نگه دارد. دن کامینسکی (Dan Kaminsky) کارشناس امنیتی فقید اعتراف کرده بود که در سال ۲۰۱۳ نتوانسته این شبکه را هک کند.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.