لیونل مسی برای توکن طرفداری پاری سن ژرمن گل کاشت!

لیونل مسی و توکن طرفداری پاری سن ژرمن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

لیونل مسی، بازیکن ۳۴ ساله فوتبال باشگاه بارسلونا در روزهای گذشته با خبر شوکه‌کنندگی مواجه شد. باشگاه بارسلونا قرارداد خود را با لیونل مسی آرژانتینی تمدید نکرد و این ستاره فوتبال مجبور به ترک این باشگاه شد. به گفته ژائومه لوپیس، یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بارسلونا که مدتی قبل استعفا داده بود، این باشگاه در تلاش بود تا دستمزد دیگر بازیکنان را کاهش داده و مسی را نگه‌دارد. با اینکه باشگاه بارسلونا در ظاهر تمام تلاش خود را برای حفظ مسی کرده بود،‌ اما به جز جرارد پیکه، هیچ‌کدام از بازیکنان این باشگاه راضی به کاهش دستمزد خود نشدند.

پس از خداحافظی مسی با باشگاه بارسلونا،‌ زمزمه‌هایی از امضای قرارداد این ستاره‌ی آرژانتینی فوتبال با باشگاه پاری سن ژرمن بر سر زبان‌ها افتاد. درست زمانی که شایعه انتقال مسی به پاری سن ژرمن مطرح شد، توکن طرفداری این باشگاه افزایش یافت.

لیونل مسی را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در سراسر جهان می‌شناسند و ورود این بازیکن به تیم فوتبال پاری سن ژرمن از همان ابتدای کار به رشد ۳۱ درصدی توکن‌های این باشگاه انجامید.

شب گذشته توکن طرفداری پاری سن ژرمن ۳۶/۶۴٪ رشد کرد و به قیمت ۴۰/۸۶ دلار رسید. رشد این توکن طرفداری به نفع علاقه‌مندان  فوتبال تمام شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک قیمت آن رشد بیشتری را ببیند.

امروز سه‌شنبه ۱۹ مرداد (۱۰ آگوست) شایعه پیوستن لیونل مسی به باشگاه پاری سن ژرمن به حقیقت پیوست. این باشگاه برج ایفل را رزرو کرده است. برخی معتقدند باشگاه  پاری سن ژرمن دلیل مشخصی برای رزرو برج ایفل ندارد، ولی برخی از مردم و طرفداران فوتبال بر این باورند که پاری سن ژرمن با هدف اعلام رسمی قرارداد مسی با این باشگاه برج ایفل را رزرو کرده است. گمانه‌زنی‌ها برای این موضوع به خاطر این است که باشگاه  پاری سن ژرمن پیش‌تر برج ایفل را برای اعلام قراردادش با نیمار رزرو کرده بود.

رشد غیرقابل تصور توکن‌های طرفداری

در سال‌های اخیر تعداد توکن‌های طرفداری در حال افزایش هستند. یک توکن طرفداری یا به عبارتی fan token، یک ارز دیجیتال است که مربوط به یک گروه خاص می‌شود. به‌طور مثال توکن‌هایی را داریم که به یک باشگاه ورزشی یا یک گروه موسیقی ربط دارند. این توکن‌ها بخشی از آن گروه به حساب می‌آیند. توکن طرفداری پاری سن ژرمن هم یکی از همین توکن‌هاست که سال گذشته راه‌اندازی شد. توکن طرفداری پاری سن ژرمن در صرافی چیلیز قابل معامله است و تعداد معامله‌کنندگان آن در روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از امضای قرارداد مسی با باشگاه پاری سن ژرمن، این بازیکن در بخشی از قرارداد خود توکن هواداری PSG دریافت می‌کند. با پیوستن مسی به باشگاه پاری سن ژرمن، معامله توکن هواداری PSG بیش از پیش افزایش یافت. این باشگاه فرانسوی نیز در بسته‌ی خوشامدگویی‌اش به لیونل مسی مقدار قابل توجهی توکن PSG را به این ستاره فوتبال هدیه داد. اگرچه مقدار دقیق این توکن‌ها به رسانه‌ها اطلاع داده نشده، اما ارزش این توکن‌ها را بین ۲۹ تا ۳۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند.

با پیوستن یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان به باشگاه پاری سن ژرمن باید منتظر تغییرات قیمتی بیشتر در این توکن طرفداری ماند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.