افزایش شکایت های مرتبط با رمزارزها در روسیه: کلاهبرداران دست به کار شده‌اند

افزایش شکایت های مرتبط با رمزارزها در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که دادگاه‌ها شاهد افزایش شکایت های مرتبط با رمزارزها در روسیه طی یک سال گذشته هستند. حدود دو سوم این شکایات بر اساس مقررات قانون جزایی کشور هستند، اما پرونده‌های مدنی نیز سهم بزرگی از این شکایات را تشکیل می‌دهند. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

افزایش شکایت های مرتبط با رمزارزها در روسیه

دعاوی حقوقی مربوط به ارزهای دیجیتال، معاملات این دارایی‌ها و ضرب توکن در روسیه طی سال گذشته افزایش زیادی داشته، به طوری که شکایات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال در مجموع به ۱۵۳۱ پرونده رسیده است. این عدد از تحقیقات انجام شده توسط شرکت امنیت سایبری RTM Group و به نقل از ایزوستیا در این هفته بدست آمده است.

این روزنامه روز جمعه نوشت: ۹۵۴ مورد پرونده، بر اساس مفاد مختلف قانون جزایی روسیه تشکیل شده است. یک چهارم دیگر پرونده‌ها یعنی ۳۶۵ مورد، پرونده‌های مدنی هستند.

محققان این مطالعه خاطرنشان می‌کنند که اغلب شکایات مرتبط با ارزهای دیجیتال، در پرونده‌های جنایی مرتبط با قاچاق مواد مخدر دیده می‌شوند، زیرا کسانی که پشت چنین معاملاتی هستند مایلند پرداخت‌هایشان ناشناس باقی بماند. باید خاطر نشان کرد که این سبک شکایات حدود ۷۳۸ مورد طی سال گذشته گزارش شده است.

دعاوی علیه کسب سود بیش از حد از طریق تراکنش‌های رمزنگاری ۴۲ مورد از پرونده‌های ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. یک سناریوی رایج در این شکایات این است که شخصی برای خرید ارز دیجیتال به شخص ثالث پول منتقل می‌کند، اما بعداً مبلغ کمتری از آنچه که باید یا توافق شده دریافت می‌کند.

در همین حال، محققان این مطالعه اعلام کردند که تعداد پرونده‌های ورشکستگی مربوط به مالکیت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است. در این پرونده‌ها، قوه قضائیه روسیه به دارایی‌های رمزنگاری شده به عنوان دارایی‌های معمولی اشاره می‌کند و طرفین موظف هستند اسنادی را ارائه دهند که ثابت کند صاحب توکن‌های پرونده هستند.

استفاده غیرقانونی از برق برای استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه هم یک تخلف مدنی تلقی می‌شود که مستلزم پرداخت خسارت است. در طول دوره مورد بررسی، روس‌هایی که تأسیسات استخراج غیرقانونی را اداره می‌کردند مجبور بودند تا ۶۱٫۵ میلیون روبل (بیش از ۱٫۱ میلیون دلار با نرخ فعلی) خسارت به دولت بپردازند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.