دومین مرد ثروتمند روسیه آینده‌ی روشنی برای بانکداری دیجیتال می‌بیند

آینده‌ی روبل روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

میلیاردر روسی ولادیمر پوتانین معتقد است آینده‌ی دنیای سرمایه برپایه بانکداری دیجیتال خواهد بود. وی آینده‌ی روشنی برای روبل دیجیتال (رمزارز ملی روسیه) می‌بیند اما به بازارارزهای دیجیتال علی الخصوص بیت کوین بشدت بدبین است.

این میلیاردر روسی معتقد است توکن‌های دیجیتال و رمزارزهای ملی می‌توانند به پیشبرد اقتصاد روسیه بشدت کمک کنند اما قوانین تسهیل خرید رمزارزهایی مانند بیت کوین را بی‌فایده می‌داند.

ابراز خوشبینی دومین مرد ثروتمند روسیه به روبل دیجیتال و توکن‌های ملی

این فرد در مصاحبه با مجله خبری Monday Bloomberg  به انتقاد از بازار ارزهای دیجیتال پرداخته ولی به پتانسیل اقتصادی بالای توکن‌های بومی ابراز امیدواری کرده است.

ولادیمیر پوتانین

در چندماه گذشته سخت‌گیری ّای بانک مرکزی روسیه بر بازار رمزارزها بشدت افزایش داشته است. درحالی که این بانک بخاطر مصرف انرژی بالای دستگاه‌های ماینینگ بر غیرقانونی کردن این فعالیت پافشاری دارد اما وزیر دارایی کشور روسیه طی نامه‌ای خواستار شناخته شدن این فعالیت بعنوان یک شغل رسمی شده است.

سیستم استخراج پرهزینه‌ی رمزارها علی‌الخصوص بیت کوین به دلیل مصرف بالای برق و نتیجتا آلودگی محیط زیست، اعتراض بسیاری از فعالان محیط زیست را در سال‌های اخیر برانگیخته است.

صنعت ماینینگ بیت کوین در کشور روسیه از مشاغل بسیار بزرگ این چندسال اخیر بوده و بخاطر دسترسی روسیه به نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان در کشور و هزینه‌ی برق بسیار پایین توجه افراد بسیاری را به این حوزه‌ی روبه‌رشد جلب کرده است.

پوتانین در ادامه افزود: همانطور که پول‌های سکه‌ای جای خودشان را به اسکانس‌ها دادند، همین اتفاق هم در آینده‌ی نزدیک برای توکن‌های بومی کشورها خواهد افتاد.

تبدیل شدن ارزهای فیات به توکن‌های ملی کشورها می‌تواند فرصت جذابی برای توکنیزه کردن اشیای مادی و معنوی در حوزه بلاکچین شود و نوع دیگری از مالکیت را برای دارندگان فراهم کرده است.

منبع خبر: decrypt.co

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.