مدیران سیاسی روسیه به ممنوعیت کریپتو در این کشور انتقاد کردند!

انتقاد شدید مدیران سیاسی روسیه از طرح ممنوعیت کریپتو در این کشور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ بهمن ۱۴۰۰

پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیر عامل تلگرام، در پست اخیر خود نوشت که ممنوعیت کریپتو در  روسیه، بخش‌های اقتصادی وابسته به فناوری را از بین می‌برد. دوروف یکی از افراد مخالف با پیشنهاد ممنوعیت رمزارزها در روسیه است. برای خواندن جزئیات خبر انتقاد شدید مدیران سیاسی روسیه از طرح ممنوعیت کریپتو در این کشور با بیتستان همراه باشید.

ممنوعیت اخیر رمزارزها در روسیه، انتقاد تعدادی از افراد سرشناس کشور روسیه را به دنبال داشت. لئونید ولکوف (Leonid Volkov)، رئیس دفتر Alexei Navalny و پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام از جمله منتقدان ممنوعیت ارزهای دیجیتال در روسیه هستند.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، بانک مرکزی روسیه گزارشی را منتشر کرد، با این محتوا که کل تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در داخل روسیه ممنوع است. در این گزارش آمده که خطرات کریپتو برای بازارهای نوظهوری مثل روسیه، بسیار بیشتر از فایده آن است.

به نظر می‌رسد که طرح پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت ارزهای دیجیتال در روسیه، فعلا پذیرفته نشده است. پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در پستی اظهار داشت که ممنوعیت کریپتو، تعدادی از بخش‌های اقتصادی و توسعه فناوری‌های پیشرفته را از بین می‌برد. او اضافه کرد:

چنین ممنوعیتی به شدت باعث کاهش سرعت توسعه فناوری‌های مرتبط با بلاک‌چین می‌شود. این فناوری‌ها، کارایی و امنیت بسیاری از فعالیت‌های انسانی، از امور مالی گرفته تا هنر را بهبود می‌بخشند.

لئونید ولکوف: ممنوعیت رمزنگاری غیرممکن است:

در همین حین، لئونید ولکوف (Leonid Volkov)، رئیس دفتر Alexei Navalny، در تلگرام خود پستی منتشر کرد. در این پست نوشته شده بود که این ممنوعیت مانند «آب در هاون کوبیدن» است.

به گزارش بلومبرگ، ولکوف در اعلامیه خود اذعان داشت که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در پیشبرد این ممنوعیت نقش مهمی ایفا کرده است، زیرا FSB اعتقاد دارد که از رمزارزها می‌توان برای تامین مالی اپوزیسیون غیر سیستمی و سازمان‌های افراطی استفاده کرد.

از نظر فنی، ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده همان ممنوعیت نقل و انتقالات شخص به شخص است (پس ممنوعیت آن امکان پذیر نیست). مسئولین موافق با این طرح ممنوعیت، تنها می‌توانند سپرده‌گذاری وجوه در صرافی‌های رمزنگاری را دشوار کنند، که در این حسن برای انجام کار، پای سرویس‌های واسطه به میان کشیده خواهد شد.

بسیاری از همسایگان روسیه نیز موضع سختگیرانه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده‌اند. در ۱۹ ژانویه، شهروندان کشور گرجستان مجبور شدند سوگند یاد کنند که استخراج ارزهای دیجیتال را متوقف کنند. دولت‌های Kosovo و قزاقستان نیز اخیراً به فهرست کشورهایی که استخراج کریپتو را ممنوع کرده‌اند، اضافه شدند.

شاید تنها استثنا بین کشورهای همسایه روسیه، اوکراین باشد که تعدادی از قوانین را برای تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال در سپتامبر ۲۰۲۱ تصویب کرده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.