فروش NFT های کوکائین از اینستاگرام به دلیل نبود هیچ گونه محدودیتی!

فروش NFT های کوکائین از اینستاگرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

NFTها از جمله پیشروترین شکل‌های فروش در بستر فضای آنلاین و اینترنت هستند و روز به روز نیز کارایی و کاربردشان بیشتر می‌شود. به تازگی یکی از هنرمندان معروف کلمبیایی به نام Camilo Restrepo در اقدامی عجیب، به فروش NFT های کوکائین از اینستاگرام پرداخته بود. این خبر که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، باعث شد تا اعتراضات زیادی مبنی بر عدم وجود قوانین و چارچوب‌های قانونی در این زمینه شکل گیرد. اما واقعیت ماجرا چه بود؟! با بیتستان همراه باشید.

فروش NFT های کوکائین از اینستاگرام

NFTها آنقدر رشد کرده‌اند که به یکی از پیشروترین شکل‌های فروش آنلاین مخصوصا در حوزه هنر تبدیل شوند. سهولت ضبط و استفاده از این NFTها باعث شده که افراد از هر چیزی عکس گرفته و آن را به فروش برسانند. اینستاگرام هم که به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی در جهان شناخته می‌شود، بستر بسیار مناسبی برای این خرید و فروش و معاملات تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی برای آنچه در اینترنت به عنوان NFT فروخته می‌شود، وجود ندارد. از این رو یک هنرمند معروف کلمبیایی به نام Camilo Restrepo سعی کرد از این فرصت استفاده کند و نامحدود بودن خرید و فروش با NFTها را نشان دهد.

  • در این بخش می‌توانید تمامی اخبار حوزه NFTها را مشاهده نمایید
تمامی اخبار حوزه NFTها

این شخص کلمبیایی در ۱۷ ژوئن، در اقدامی عجیب و بحث برانگیز فروش NFT کوکائین را آغاز کرد. NFTها تصاویری سه بعدی از کیسه‌های شفاف بودند که به عنوان بخشی از سری NFTa به فروش می‌رسیدند و Restrepo آن‌ها را “a ToN oF coke” می‌نامید. این کیسه‌ها نشان دهنده بسته‌های یک کیلویی کوکائین بودند.

خریداران با خرید هر کدام از این بسته‌ها، صاحب NFT کوکائین می‌شدند. Restrepo حدود ۱۰۰۰ مورد از این NFTها را آماده کرده بود تا به فروش برساند.

این هنرمند قصد داشت برای هر “کیسه” NFT کوکائین که می‌فروخت، در رسانه‌های اجتماعی پستی منتشر کند. اما هر بار که پستی مبنی بر فروش NFT را روی پلتفرم‌هایی مانند توییتر بارگذاری می‌کرد، پست بلافاصله حذف یا حساب او بسته می‌شد. از این رو به سمت اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تصویر محور کشیده شد، اما بعد از هر بار پست کردن چنین محتواهایی، هشداری مبنی بر بسته شدن پیج و … دریافت می‌کرد.

از این رو سعی داشت که از شبکه‌های اجتماعی برای فروش NFT های کوکائین استفاده نکند. این خبر و نبودن هیچ گونه محدودیت قانونی مناسبی مبنی بر فروش NFT های دیجیتالی، سبب شد تا اعتراضات گسترده‌ای در این باره شکل بگیرد.

منبع: bitcoinist

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.