رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو بنیانگذار مرموز بیت‌کوین در مجارستان

رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

اوایل امروز اولین مجسمه بنیانگذار مرموز بیت‌کوین در بوداپست مجارستان، برای عموم مردم رونمایی شد. این مجسمه با توجه به ابعاد واقعی شخص و با لوگو بیت کویت ساخته و در معرض عموم قرار گرفت. البته در سال ۲۰۱۸، یک مجسمه مجازی نیز از ساتوشی ناکاموتو در اوکراین (Ukraine) ارائه شده بود. همراه بیتستان باشید.

مجسمه ساتوشی ناکاموتو

امروز در شهر بوداپست واقع در مجارستان بنای یادبود ساتوشی ناکاموتو، از جنس برنز و به ابعاد واقعی شخص که هودی ای با لوگو بیت‌کوین بر تن دارد، به نمایش عموم گذاشته شد. انتخاب لباس و علامت بیت‌کوین بر روی هودی برای ناشناس نگه داشتن ساتوشی ناکاموتو است. این در حالی ست که رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو توجه افراد بسیاری را جلب کرد.

پیام این مجسمه به مردم چیست؟

طراحی این مجسمه به صورتی است که سطح روی این مجسمه با آلومینیوم آبکاری شده و سطحی مانند آینه دارد. این طراحی به افراد اجازه می‌دهد بازتاب خود را روی مجسمه ببینند. هدف از این کار رساندن پیام “ما همه ساتوشی هستیم” در سراسر جهان است.

ایده این مجسمه از ژورنالیست عرصه رمزارز آندراس گیورفی (András Györfi) می‌باشد. وی در مصاحبه امروز، در مجارستان، اظهار داشت که هویت واقعی بنیانگذار بیت‌کوین اهمیتی ندارد.

مراسم رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو میزبان چه کسانی بود؟

رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو در پارک فناوری Graphisoft Park، بوداپست اتفاق افتاده و علاوه بر آزاد بودن برای عموم مردم، میزبان غول‌های فناوری‌های بزرگ مانند SAP ،Canon و Microsoft بود.

این پارک فناوری همچنین مجسمه استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل را نیر در خود جای داده.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.