مهم‌ترین خبر چند ماه اخیر برای کل فعالان حوزه کریپتو: بالاخره ETFهای بیت کوین تایید شدند

تایید ETFهای بیت کوین توسط SEC
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۲

بیتستان: پس از سال‌ها انتظار، بالاخره کمیسیون و بورس اوراق بهادار ایالات متحده ETFهای بیت‌کوین را تایید کرد. جالب است بدانید که با وجود تایید ETFهای بیت کوین توسط SEC قیمت این رمزارز تغییر نکرده و همچنان ثابت است.

تایید ETFهای بیت کوین توسط SEC

بر اساس اخباری که شب گذشته منتشر شده، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده بالاخره مجموعه‌ای از ETFهای بیت‌کوین را تایید کرد.

جالب است بدانید که قبل از سررسید زمان معامله این ETFها،، همه 9 ETF جدید با صفحات اوراق بهادار الکترونیکی تعیین شده (DES) خود در پایانه بلومبرگ فهرست شده بودند.

بر اساس گزارشات، SEC صندوق‌های معاملاتی مانند Fidelity Bitcoin ETF (FBTC) و VanEck Bitcoin ETF (HODL)، Grayscale Bitcoin Trust، Bitwise Bitcoin ETF و Hashdex Bitcoin ETF و … را تایید کرده و از این پس کاربران می‌توانند در پلتفرم Cboe این دارایی‌ها را معامله کنند.

تایید ETFهای بیت کوین توسط SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که پس از بررسی دقیق، متوجه شده که پیشنهادات با قوانین و مقررات مربوط بورس اوراق بهادار ملی مطابقت دارد.

SEC بر اهمیت این ETFها در همسویی با استانداردهای طراحی شده برای جلوگیری از اعمال و شیوه‌های تقلبی و دستکاری به منظور محافظت از سرمایه گذاران و منافع عمومی تاکید کرده است.

با وجود اینکه بسیاری از افراد گمان می‌کردند تایید این صندوق‌ها بر روند بازار و قیمت بیت‌کوین تاثیر خواهد گذاشت، قیمت‌ها همچنان ثابت مانده و تغییر نکرده است.

SEC، به مدیریت جی کلیتون از سال 2018، بیش از 20 پیشنهاد برای ETF بیت‌کوین را رد کرده بود. با این حال، پس از تصمیم دادگاه استیناف ایالات متحده، شرایط تغییر کرد. در واقع، دادگاه حکم داد که SEC به اندازه کافی از فهرست کردن ETF پیشنهادی Grayscale خودداری کرده. همین مورد هم منجر به ارزیابی مجدد کمیسیون شد.

کاربران با استفاده از ETFهای بیت‌کوین دردسری در مدیریت کیف پول و نگرانی‌های امنیتی نخواهند داشت. این صندوق‌ها جایگزین خوبی برای سرمایه‌گذاری مستقیم روی بیت‌کوین هستند.

قبلا بسیاری از فعالان بازار بیان کرده بودند که در صورت تایید ETFهای بیت‌کوین، قیمت این رمزارز به شدت رشد خواهد کرد. با این حال، اعلامیه اخیر SEC در رابطه با تایید ETF این رمزارز تاثیری بر روی قیمت آن نگذاشته؛ اما جالب اینجا است که آلت‌کوین‌ها تحت تاثیر این اعلامیه قرار گرفته و رشد کرده‌اند.

با مشاهده این جزئیات می‌توان دریافت که سرمایه‌گذاران اکنون آگاه‌تر، محتاطتر و در واکنش به خبرها با محافظه کاری بیشتری فعالیت می‌کنند. انتظار می‌رود تایید این ETFهای بیت‌کوین پیامدهای گسترده‌ای برای سرمایه گذاران و بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

منبع: coinmarketcap u.today u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.