مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور برای دولت دردسرساز شد!

مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ مهر ۱۴۰۰

مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور در زمان ثبت نام، کار دست دولت السالوادور و توسعه دهندگان این کیف پول داد. همان طور که می‌دانید، هر فردی که در این کیف پول برای اولین بار ثبت نام انجام می‌داد و مراحل احراز هویت را پشت سر می‌گذاشت، ۳۰ دلار بیت کوین دریافت می‌کرد. حال مشکلی در این سیستم به وجود آمده که افراد می‌توانند به جای فرد دیگری در این کیف پول ثبت نام کرده و پاداش تعیین شده را دریافت کنند. با بیتستان همراه باشید تا به صورت دقیق‌تر، مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور را بیان کنیم.

مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور

کیف پول چیوو بیت کوین (BTC) السالوادور باگ‌هایی در مراحل احراز هویت کاربران خود دارد. کلاهبرداران می‌توانند با جا زدن خود به جای افراد دیگر، با ثبت نام در این کیف پول، پاداش ۳۰ دلار بیت کوین را دریافت کنند، بدون این که خود فردی که از هویتش در این زمینه استفاده شده، خبر داشته باشد.

رئیس جمهور بوکله ایده استفاده از بیت کوین به عنوان پول قانونی بر اساس “بانکداری بدون بانک” و کاهش هزینه‌های حواله پول به خارج از کشور را مطرح کرد. اما با واکنش‌های عمومی و فشارهای بین المللی مواجه شد. از این رو برای کاهش این فشارها و تجمعات مردمی، پاداش ۳۰ دلاری بیت کوین برای کسانی که در کیف پول اختصاصی السالوادور به نام چیوو ثبت نام اولیه انجام دهند، قرار داد.

اما در حال حاضر با گزارش‌هایی مبنی بر ضعف امنیتی این کیف پول مواجه شده، به طوری که کلاهبرداران می‌توانند به جای دیگران در این کیف پول ثبت نام کرده و پاداش تعیین شده را دریافت کنند.

ثبت نام کیف پول چیوو از طریق یک مدرک هویتی منحصر به فرد (DUI)، یک شماره تلفن، تاریخ تولد و عکس انجام می‌شود. اما اخیرا گزارش‌های زیادی منتشر شده مبنی بر این که از کارت‌های شناسایی افراد بدون این که خودشان رضایت داشته باشند، برای افتتاح حساب چیوو استفاده شده است.

در ۲۵ سپتامبر، سه هفته پس از این که کیف پول چیوو به صورت همگانی در اختیار عموم قرار گرفت، رئیس جمهور بوکله در توییتی نوشت که بیش از ۲ میلیون شهروند السالوادور در این کیف پول ثبت نام کرده‌اند.

مشکل امنیتی کیف پول چیوو السالوادور

حال با کنار هم گذاشتن این اخبار و توییت‌های رئیس جمهور بوکله، سوالی مطرح شده در این بابت که چه تعداد از ۲ میلیون نفر ثبت نام شده، افراد واقعی هستند و از این بابت آگاهی دارند؟!

منبع: cryptoslate

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.