نسخه آزمایشی بروزرسانی شانگهای اتریوم با موفقیت‌آمیز راه‌اندازی شد

راه اندازی نسخه آزمایشی بروزرسانی شانگهای اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

راه اندازی نسخه آزمایشی بروزرسانی شانگهای اتریوم با موفقیت انجام شد، البته این بروزرسانی بدون ایراد نبود و بخشی از آن با تاخیر به روز رسانی شد. برای خواندن جزئیات بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

راه اندازی نسخه آزمایشی بروزرسانی شانگهای اتریوم

هارد فورک Shapella در شبکه آزمایشی Goerli اجرا شده است. آخرین آزمایش برای ارتقای آینده شانگ‌های اتریوم، که بیشتر با نام “شاپلا” شناخته می‌شود، روز سه شنبه در شبکه آزمایشی گورلا (testnet) راه‌اندازی شد. این آزمایش برداشت‌های staked ether (ETH) را شبیه‌سازی و ارتقای مورد انتظار شبکه اصلی را به مرحله نهایی خود نزدیک‌تر کرده است.

با این حال، این هارد فورک مشکلاتی نیز داشت. تیم Beiko، توسعه‌دهنده هسته‌ی اتریوم، خاطرنشان کرد، زمانی که سپرده‌ها در حال پردازش بودند، این فرآیند به همان راحتی که لازم بود، اجرا نشد؛ زیرا چندین اعتبارسنج (validators) شبکه آزمایشی نرم‌افزار مشتری خود را قبل از فورک Goerli ارتقا نداده بودند.

راه اندازی نسخه آزمایشی بروزرسانی شانگهای اتریوم

terence.eth، محقق اتریوم در مورد هارد فورک آزمایشی اجرا شده این گونه توضیح داد که این ارتقا ۱۵ دوره طول کشید تا Shapella در شبکه آزمایشی Goerli فورک شود.

هارد فورک Shapella

در حالی که ارتقاء Shapella شامل پنج EIP مختلف است، EIP-4895 اتریوم را یک قدم به یک سیستم کاملاً کاربردی اثبات سهام نزدیک‌تر می‌کند. انتظار می‌رود که Shapella در اوایل آوریل بر روی شبکه اصلی اتریوم پس از کمی تاخیر در آماده‌سازی شبکه‌های آزمایشی Sepolia و Goerli برای فورک اعمال شود.

این هارد فورک امکان برداشت جزئی و کامل را فراهم می‌کند و از نظر تئوری ۱۷/۶ میلیون ETH را در هنگام فورک شدن Shapella آزاد می‌نماید. با این حال، طبق گفته بنیاد اتریوم، چندین مکانیسم برای جلوگیری از عرضه مقدار زیاد ETH به بازار وجود دارد.

هارد فورک Shapella

منبع: cointelegraph

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.