ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها به شدت افت کرد!

کاهش شدید ارزش بازار استیبل کوین ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مهر ۱۴۰۲

بیتستان: ارزش بازار استیبل کوین‌ها به شدت کاهش یافته. بر اساس گزارشات ارائه شده توسط CCData، ارزش بازار این توکن‌ها به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲۴ میلیارد دلار افت کرده است، اما آیا کاهش شدید ارزش بازار استیبل کوین ها می‌تواند روی دیگر رمزارزهای بازار نیز تاثیر بگذارد؟

کاهش شدید ارزش بازار استیبل کوین ها

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط CCData، به دنبال کاهش ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها، ارزش بازار این توکن‌ها به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است. آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ ارزش بازار این نوع دارایی‌های دیجیتال تا این حد کاهش یافته بود.

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و اطلاع رسانی در مورد انحلال دارایی FTX، باعث بی ثباتی در بازار استیبل‌کوین‌ها شده‌اند.

دو استیبل‌کوین معروف، تتر (USDT) و DAI، علیرغم روندهای نزولی که کل بازار را فراگرفته، سودهای اندکی داشته‌اند. ارزش بازار استیبل‌کوین USDT تقریبا ۳۳۴ میلیون دلار افزایش یافته که نشان دهنده افزایش ۰/۴ درصدی در یک ماه گذشته است.

یکی از دلایل این رشد، افزایش تقاضا برای تتر در مبادلات ارزهای دیجیتال است. طبق داده‌های منتشر شده در اوایل این هفته، در حال حاضر ۲۴/۷ درصد از کل USDTهای منتشر شده، در صرافی‌ها نگهداری می‌شوند.

حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌های متمرکز مانند Coinbase Global Inc با ۲۸ درصد کاهش به ۳۳۱ میلیارد دلار رسیده. در حال حاضر ارزش کل بازار کریپتو ۱/۰۷ تریلیون دلار است.

کاهش شدید ارزش بازار استیبل کوین ها

ورشکستگی‌های متعدد در سال ۲۰۲۲ منجر به کاهش فعالیت در بازار بیت‌کوین شده که همین مورد نیز به خودی خود می‌تواند منجر به افت بیشتر ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها شود.

استیبل‌کوین‌ها با وجود روند کاهشی در بازار، همچنان در حوزه ارزهای دیجیتال و سیستم مالی جهانی مهم هستند؛ چرا که ارزش کلی استیبل‌کوین‌ها در سال جاری به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.