فاجعه FTX باعث سقوط ۶۰ درصدی سولانا شد

سقوط ۶۰ درصدی سولانا در پی فاجعه FTX
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۱

مدیر اجرایی سولانا اعلام کرد که پس از فروپاشی صرافی FTX، اکوسیستم سولانا (SOL)، نسبت به توکن‌ها بزرگ دیگر با مشکلات بیشتری روبه‌رو شده است؛ به طوری که قیمت این توکن نزدیک به 60 درصد ریزش داشت. پس از سقوط ۶۰ درصدی سولانا در پی فاجعه FTX، تعداد توکن‌های سپرده‌گذاری شده در این بلاک‌چین از ۶۸ میلیون در ژوئن به تقریباً ۲۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. برای خواندن جزئیات بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

با توجه به این که صرافی FTX یکی از بزرگترین هولدرهای توکن سولانا بود، ورشکستگی این صرافی تاثیر مستقیم و شدیدی بر روی توکن سولانا گذاشت. به طوری که در پی فاجعه‌ی این صرافی، ارزش توکن سولانا تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

پس از فاجعه‌ی FTX، میزان توکن‌ها سولانا سپرده‌گذاری شده در بلاک‌چین نیز از ۶۸ میلیون در ژوئن به تقریباً ۲۵ میلیون کاهش یافت. با این حال ارزش این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد رشد کرده و با قیمت ۱۴ دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. استفان راست، مدیر اجرایی سولانا گفت که در این فاجعه‌ی پیش آمده قربانی بی‌گناه اکوسیستم سولانا است.

در مقایسه با سقوط ۶۰ درصدی سولانا، بیت‌کوین ۱۹ درصد و اتریوم تقریبا ۲۰ درصد سقوط کرده‌اند. با شرایط فعلی بازار و وضعیت سولانا، نمی‌توان به بهبود وضعیت این ارز دیجیتال زیاد امیدوار بود.

روند اخیر سولانا پس از کاهش شدیدی قیمت خود

ارزش رمزارز سولانا پس از کاهش ۶۰ درصدی خود، به ۱۲/۰۷ دلار رسید. این رمزارز در ۲۴ ساعت اخیر توانست ۲ درصد از قیمت خود را بازیابی کند و به قیمت ۱۴/۲۱ دلار برسد.

سقوط ۶۰ درصدی سولانا در پی فاجعه FTX

طی ۷ روز گذشته، این ارز دیجیتال دو بار تلاش کرد تا روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اولین مورد در ۱۰ نوامبر بود که سولانا بین محدوده ۱۸/۳ تا ۱۲/۳۵ دلار در نوسان بود و نقطه میانی ۱۵/۳۳ دلار را به عنوان یک منطقه حمایتی و مقاومتی تعیین کرد. دومین مورد نیز ۱۴ نوامبر بود که این آلت‌کوین تا ۱۴/۴۳ دلار صعود کرد و روند صعودی به خود گرفت.

روند اخیر سولانا پس از کاهش شدیدی قیمت خود

سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان، بلاک‌چین سولانا را ترک می‌کنند

به دنبال فاجعه‌ی FTX و تأثیرات منفی آن بر اکوسیستم سولانا، به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و سرمایه‌گذاران این بلاک‌چین را رها کرده‌اند.

بر اساس داده‌های DeFiLlama، تعداد فعلی توکن‌های Solana سپرده‌گذاری شده در بلاک‌چین، که به طور گسترده برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود، به ۲۴/۷۴ میلیون رسیده است. این رقم به طور قابل توجهی کمتر از آمار ۶۸/۲ میلیونی در ماه ژوئن بود.

روند اخیر سولانا پس از کاهش شدیدی قیمت خود

منبع: newsbtc

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.