ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی تایید شد

ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بر اساس یک سند دولتی فاش شده در روزنامه کره‌ای Kukmin، ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی تایید شده است. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی

رئیس‌جمهور کره جنوبی، قصد خود را برای ایجاد یک چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو تا سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است. با اعمال قوانین جدید و افزایش تقاضا برای خدمات ارزهای دیجیتال در همه زمینه‌های تجارت، این کشور بیشتر دوستدار ارزهای دیجیتال خواهد شد و این پیروزی بزرگی برای دولت جدید این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس یک سند دولتی فاش شده در روزنامه کره‌ای Kukmin، دولت کره جنوبی قصد دارد قانون اساسی مرتبط با دارایی دیجیتال (DABA) را سال آینده تصویب کند. تصویب این قانون یکی از ۱۱۰ هدف سیاسی رئیس جمهور جدید این کشور در اوایل سال جاری است.

این قانون شامل دارایی‌های دیجیتالی مانند ارز دیجیتال می‌شود و در سال ۲۰۲۴ به اجرا در خواهد آمد. دولت همچنین تصمیم گرفت با ایجاد تغییراتی در قانون بانک کره، سال آینده ارز دیجیتال ملی خود (CBDC) را معرفی کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، دولت سیاست‌های جدیدی را برای اجرای طرحی با عنوان “قانون چارچوب دارایی‌های دیجیتال” اتخاذ کرد. این چارچوب بخشی از ۱۱۰ هدف رئیس جمهور جدید این کشور است، اما این اولین بار است که یک برنامه اجرایی سالانه قبل از تایید علنی می‌شود.

نکات کلیدی پیش‌نویس قانون رمزگذاری

این لایحه مبتنی بر قوانین بین‌المللی حوزه ارزهای دیجیتال خواهد بود و از تجربیات بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان و سازمان‌های FSB، بانک BIS و تنظیم کننده‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تنظیم آن استفاده خواهد شد.

این پیش‌نویس شامل اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران و تثبیت تراکنش‌ها از طریق تنظیم دارایی‌های دیجیتال، فهرست بندی و فعالیت‌های بازار است.

کمیته transition گفت:

ما با گسترش مؤسسات مالی که خدماتی برای تراکنش‌های مجازی ارائه می‌دهند، پیوند بین حساب‌های تجاری دارایی دیجیتال و بانک‌ها را تقویت خواهیم کرد.

همچنین، مقامات کره جنوبی انتظار دارند برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و عرضه اولیه توکن (ICO) چهارچوب معرفی کنند. کمیسیون خدمات مالی ICOها را به دلیل موجی از پروژه‌های تقلبی در سال ۲۰۱۸ ممنوع کرد.

سند فاش شده نسخه نهایی نیست، اما همچنان شایان ذکر است که دولت کره این پیش‌نویس را تایید کرده است. طبق قوانین مالیاتی جدید کریپتو، از سرمایه‌گذاران کریپتو که صاحب ۲۱۰۰ دلار دارایی یا بیشتر هستند، تا ۲۰ درصد مالیات بر سود سالانه دریافت خواهد شد.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.