اسکوئر صرافی غیرمتمرکز راه‌اندازی می‌کند

اسکوئر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ شهریور ۱۴۰۰

شرکت اسکوئر (Square) پس از سرمایه‌گذاری‌های متعدد در بیت‌ کوین و دیگر رمزارزها به فکر ساخت یک صرافی غیرمتمرکز برای تبادل ارزهای دیجیتال افتاده است. اسکوئر یک شرکت خدمات پرداختی است که مدیریت آن را جک دورسی، مدیرعامل توییتر برعهده دارد. علاقه جک دورسی به رمزارزها سبب تغییر استراتژی‌هایی در اسکوئر شده و این شرکت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در رمزارزها داشته است.

عشق دورسی به ارزهای رمزنگاری شده به سرمایه‌گذاری در آن‌ها ختم نشده و شرکت اسکوئر تصمیم به ایجاد ابزارهایی برای تبادل آسان رمزارزها گرفته است. در حال حاضر،‌ برنامه کش‌اپ (Cash App) شرکت اسکوئر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های خرید و فروش بیت‌کوین است. محبوبیت برنامه معامله بیت‌کوین شرکت اسکوئر مدیران این شرکت را به فکر ساخت فضاهای رمزارزی بیشتری انداخته است. 

جک دورسی در ماه گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرده و گفته بود در حال راه‌اندازی بخش جدیدی با محوریت بیت‌کوین در اسکوئر هستند. این کارآفرین تکنولوژی و علاقه‌مند به رمزارزها در توییتی از برنامه تازه اسکوئر پرده برداشت. به گفته جک دورسی، اسکوئر قرار است به زودی یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله بیت‌کوین راه‌اندازی کند.

این صرافی غیرمتمرکز که به DEX معروف است، برپایه دیگر بلاک‌چین‌ها مانند اتریوم، یونی‌ سواپ،‌ سوشی سواپ،‌ بایننس اسمارت چین و پنکیک سواپ راه‌اندازی می‌شود. این صرافی، اوپن سورس بوده و به کاربران اجازه می‌دهد سرمایه‌های کیف پول خود را با ارز فیات تامین کنند. 

برخلاف کوین‌ بیس و بایننس،‌ DEX هیچ واسطه متمرکزی ندارد و توکن‌ها به صورت مستقیم میان کاربران مبادله می‌شود. با این همه، شما نمی‌توانید از ارزهای رایج خود در «دکس»‌ استفاده کنید. در صورتی که شما بخواهید از ارزهای فیات در «دکس» استفاده کنید، برنامه مجبور است کاربر را شناسایی کنید در حالی که هدف از ایجاد این صرافی غیرمتمرکز، بی‌نیازی از شناخت مشتری است.

به نظر می‌رسد نسخه‌ای که اسکوئر از دکس برای بیت‌کوین راه‌اندازی می‌کند، با دیگر صرافی‌ها متفاوت است. مدیراجرایی این برنامه و پروژه TBD،‌ مایک بروک است. بروک در توییتی جزییات این طرح را شرح داده است.


بروک در توییت خود نوشته: «ما باورداریم که بیت‌کوین می‌تواند ارز اختصاصی اینترنت شود. در حالی که پروژه‌های زیادی برای غیرمتمرکز ماندن اینترنت وجود دارند، تمرکز ما فقط بر روی آوای جهانی سیستم مالی است. همه این‌ اقدامات نیازمند چیزهای کوچکی است که فکر می‌کنیم از قلم افتاده‌اند.»

بروک همچنین به کش‌اپ و کوین‌‌ بیس اشاره کرده و معتقد است هر دو این برنامه‌ها از ارزهای رایج پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند به راحتی خدمات پرداختی خود را انجام دهند.

گفتنی است جک دورسی را حداکثرگرا (ماکسیمالیست) در زمینه بیت‌کوین می‌دانند زیرا مدیرعامل توییتر و اسکوئر برای تمام ارزهای دیجیتال اهمیت قائل می‌شود. اسکوئر هنوز تاریخ دقیقی را برای ارائه برنامه صرافی غیرمتمرکز خود اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد به زودی از این برنامه رونمایی می‌شود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.